Rapport om Solabrannen

Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap og Direktoratet for byggkvalitet har i dag publisert en rapport fra brannen på Sola.

Avinor har ikke mottatt rapporten på forhånd av publiseringen, og vi er nå i gang med å gjøre oss kjent med innholdet, og er selvsagt opptatt av å finne læringspunkter i den. Rapporten vil sammen med vår egen evaluering danne et godt utgangspunkt for å få en fullstendig oversikt over hendelsen og konsekvensene den fikk, samt gi Avinor nyttig dokumentasjon.

Vi vil komme med våre kommentarer til rapportens innhold så fort vi har fått lest gjennom og vurdert dette, sannsynligvis i starten av neste uke. Vi ber om forståelse for at vi ikke kan gi noen kommentarer til innholdet i rapporten før vi har gått grundigere gjennom den.

Vi svarer ikke på mediehenvendelser mellom 2100 - 0630 med mindre det inntreffer større hendelser. For informasjon om flytrafikken ved våre lufthavner, se www.avinor.no, og velg flyplass.

+47 918 15 614presse@avinor.no

Følg saker fra Avinor