Ramón med svensk samarbeid - ny singel med Victor Leksell

Fredag 10. juni slipper norske Ramón og svenske Victor Leksell låten leilo brenner -  Spotify Studio Its Hits Recording. Sangen ble spilt inn i Spotifys unike studio i Stockholm og er Norges første utgivelse i det populære Spotifys Studio-programmet Studio Its Hits

«leilo brenner handler om å våge, tørre og satse på noe som kan være bra etter at man har fått hjertet sitt knust. Å få gjøre denne låten sammen med Victor er veldig gøy og stas, og jeg elsker hva han har tilført låta», sier Ramón. Victor følger opp med: «Det känns superkul att få samarbeta med Ramón och att sjunga på lite norsk!».

Utgivelsen føyer seg inn i en rekke milepæler for Ramón i 2022. I februar skapte han ny norgesrekord i antall daglige Spotify streams med låten «ok jeg lover» og i mai slo sangen «17.mai» nok en rekord - denne gangen på TikTok. Låten slo rekord på antall videoer skapt av TikTok-brukere i løpet av ett døgn og rekorden flyttet seg denne gangen også utenfor Norge til Norden.

Med «leilo brenner - Spotify Studio It’s Hits Recording» oppnås nok en milepæl forde Ramón og Victor Leksell. Dette er begge artistenesrste offisielle utgivelse i samarbeid med en artist i sitt naboland. Med Norgesrste«Spotify It’s Hits Recording» har et unikt samarbeid oppstått.

«leilo brenner - Spotify Studio It’s Hits Recording» er en sonisk 2022 pop-perle, produsert av Eirik Tilleri og Andreas Bache-Wiig. Det gjenkjennbare og unike tekstuniverset til Ramón smelter umiddelbart sammen med Victor sitt, og har skapt en av 2022s mest spennende samarbeid. Resultatet er en utrolig sterk poplåt med bred appell. Om du noensinne har fått hjertet ditt knust, vil «leilo brenner» være sangen som trøster og gir deg styrke til å gå ut i verden og finne kjærligheten på nytt.

Victor Leksell slapp sitt debutalbum ”Fånga mig när jag faller” i juni 2020. Albumet var nummer 1 på topplisten i over 20 uker og inkluderer bl.a. rekordhiten ”Svag” som i dag har over 170 millioner streams på Spotify. Han har siden vunnet 4 Grammiser, 4 Rockbjörnar og 2 P3 Gull-priser.

Om Spotify Studio Recordings:

Siden 2018 har Spotify’s studio i Stockholm hjulpet artister til å spille inn nye originallåter og covers til sine fans. I løpet av disse årene har mer enn 80 låter blitt spilt inn av artister og produsenter i flere ulike sjangre. Til sammen har låtene fra Spotify Studios generert over 500 millioner streams og 2022 byr på nye studioreleaser å elske, deriblant ny musikk fra Ramón og Victor Leksell.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra A1 x J1, Megadeth, Andy Grammer, Conan Gray, WILLOW, Fletcher og Admiral P!24.6.2022 10:50:12 CEST | Pressemelding

Metalikoner tilbake med nytt album! De britiske stjerneskuddene A1 x J1 følger opp to Gulltrofeer i Norge med singelen “Deal or No Deal” torsdag kveld. På den nye singelen har de fått med seg BRIT Award-vinneren Mabel. Hun hørte en tidlig demo av låten, og elsket den så mye at hun måtte være en del av den. Kanskje ikke så rart når det brukes godt fra hennes gjennombruddslåt ”Finders Keeper”. Den britiske duoen skal spille på Wireless Festival, og i etterkant legge ut på en Europaturné! Multiplatinaselgende Andy Grammer fortsetter å skrive energiske og styrkende låter som er skapt for å spilles i store stadioner. Hans nye singel "Good Man (First Love)" handler om alle kvinnene i livet hans som har gjort han til en bedre mann, og er kanskje den nybakte pappaens mest hjertevarmende arbeid så langt. Andy beskriver selv låten som en «fremtidig far-datter sang». Popfenomenet Conan Gray slipper i dag sitt etterlengtede andre studioalbum Superache. Den ferske singelen “Disaster” følger med en

Metalikoner tilbake med nytt album!24.6.2022 10:37:49 CEST | Pressemelding

Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH er klare med sitt nye album The Sick, The Dying... And The Dead! 2. september. Albumet inneholder tolv nye spor og første smakebit, "We'll Be Back", ble akkompagnert av en episk, actionfylt kortfilm som forteller om opprinnelsen til MEGADETHs maskot, Vic Rattlehead. Kortfilmen er produsert av frontmann Dave Mustaine, og er en soldats fortelling om tapperhet, personlig oppofrelse og viljen til å overleve. Dette er første del av en trilogi med videoer som vil bli utgitt i forbindelse med utgivelsen av det nye albumet. Se den HER. The Sick, The Dying... And The Dead! forener det forrige Grammy-vinnende albumet Dystopia og markerer Mustaines nylige triumf over strupekreft. Igjen har Dave Mustaine slått seg sammen med co-produsent Chris Rakestraw (Danzig, Parkway Drive). Albumet ble spilt inn i Mustaines hjemmestudio i Nashville, Tennessee, med gitarist Kiko Loureiro og trommeslager Dirk Verbeuren. Bassist Steve DiGiorgio steppet inn for albumin