Ramón med etterlengtet debutalbum: SÅ KLART DET GJØR VONDT

Fredag 30. september slipper Ramón sitt etterlengtede debutalbum SÅ KLART DET GJØR VONDT. Sammen med albumet slippes en kortfilm med samme navn, som har premiere med to utsolgte visninger på Vega Scene 29. september. Kortfilmen slippes også på TikTok samme dag.

Etter det som har vært et rekordår for Ramón, har folk ventet i spenning på albumet. De nære og ærlige tekstene er hjertet i Ramón sitt univers, skrevet og produsert med sin faste makker Andreas Bache-Wiig. Om prosessen sier han selv: “Da jeg gikk inn i denne prosessen var tanken at dette albumet skulle handle om forskjellige faser av kjærlighetssorg, men det har endt opp med å bli en skildring av alt som har skjedd i mitt liv de siste årene. Ting ble helt snudd på hodet etter “ok jeg lover”, og flere av låtene er en direkte konsekvens av at livet mitt tok en helomvending.”

“Jeg føler jeg har jobbet med dette albumet i flere år allerede. Tidligere har jeg jobbet veldig prosjektbasert med EP’ene jeg har sluppet, mens nå har jeg hentet opp gamle låter og ideer som aldri har passet helt inn tidligere. Jeg gleder meg enormt til å vise de frem på albumet, og er veldig stolt av hver eneste låt. Jeg er i grunn overrasket over hvor personlig jeg har turt å være. Ofte synes jeg det er lettere å skrive om de tingene jeg ikke helt tør å prate om, så for meg blir det min måte å bearbeide følelser på.”

Årets første singel «ok jeg lover» er et levende bevis på hvor oppsiktsvekkende langt Ramón allerede har kommet, og hvor iherdig fansen hans er. Låten satt norsk streaming-rekord første dagen, og streamet til platina på under én måned. Etter det har milepælene kommet på løpende bånd; «17-mai» satt nordisk TikTok-rekord i antall creations og ble soundtracket til nasjonaldagen vår, etterfulgt av det første Spotify Studio It’s Hits-samarbeidet mellom Norge og Sverige med Victor Leksell og låten «leilo brenner».

I oktober skal Ramón og bandet ta med seg albumet ut på veien, og spille hele 19 konserter Norge rundt. Turnéen, som har fått navnet “BYEN ER STOR”, avsluttes på hjemmebane i Oslo med 2 x Sentrum Scene.

“Det jeg elsker aller mest med å være artist er å spille live. Alle låtene mine lages for å kunne fungere live, og jeg tenker live i alle ledd av produksjonen. Bandet mitt er til og med med på noen av låtene for å gjenskape følelsen av å være på konsert.”

Tre EP’er og en rekke imponerende konserter har vist at over 170.000 følgere på sosiale medier ikke har kommet til ved en tilfeldighet. De ærlige og sårbare tekstene har truffet en stadig voksende gruppe fans og følgere som kjenner seg igjen i Ramón sin åpenhet, både i musikken og livet.

En av grunnene er selvsagt låtene hvor han forteller gjenkjennelige historier om usikkerhet, sorg, søken, kjærlighet og ensomhet - men samtidig er Ski-gutten elsket av fans og følgere for lite høytidelige humorvideoer og vitser med en god dose selvironi på sosiale medier. Kombinasjonen er like sjelden som den er sympatisk – en tilnærmelig og gjenkjennelig popstjerne, og det er lenge siden sist et såpass ubeskrevet blad har føltes like umiddelbar og skapt liknende engasjement, nesten under radaren.

Tracklist:

1. popstjerner
  2. ok jeg lover
  3. 17.mai
  4. noen sa de dro fra festen
  5. egg & bacon
  6. jeg elsker deg, men
  7. så klart
  8. menn som meg
  9. reprise

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Tina & Bettina klare for MGP-finalen med "Queen"30.1.2023 16:14:03 CET | Pressemelding

Tina & Bettina er ute med sin første låt på engelsk, nemlig “Queen”. Etter å ha gjort sitt inntog på TikTok for et år siden, har duoen sluppet både nye og kjente låter på Spotify. Nå er de klare for å slå gjennom internasjonalt, og håper at MGP kan være deres døråpner til resten av Europa. Under helgens MGP-finale fremfører finalistene “Queen” for første gang live. Hør låten her. Tina og Bettina er født og oppvokst på Smestad i Oslo. De er på mange måter pionerer i bloggverdenen, og var i mange år kjent for å ha den mest toneangivende videobloggen i hele Skandinavia. Nå har de tatt skrittet inn i musikkbransjen, og ønsker å være forbilder for en ny generasjon unge, priveligerte kvinner.

Ny musikk fra Ghost & Def Leppard, Paula Jivén, Lil Yachty, Daniel Caesar og SG Lewis!27.1.2023 10:54:09 CET | Pressemelding

Lyttefest for Metallicas nye album 13. april på kino verden over! Jonathan Floyd henter inspirasjon fra cheezy 80’s film i ny låt! Atle Pettersen klar for MGP med “Masterpiece” Sam Smith endelig ute med Gloria I 2022 ga Grammy-vinnende Ghost ut sitt femte album IMPERA. Albumet inneholder blant annet hitsingelen “Spillways”, som på under et år har blitt strømmet over 50 millioner ganger. Den gjensidige beundring mellom Ghost og Def Leppard har blitt godt dokumentert i intervjuer og et samarbeid mellom dem føles åpenbart. I går, torsdag 26. januar slapp “Spillways” med Joe Elliott som innslag. Siden debuten med singelen "What Are You Hungry For?" i 2021 har svenske Paula Jivén vært en følge med på. Allerede som 19-åring lager Jivén trollbindende original popmusikk, og hun har allerede klart å dyrke en helt enestående stemme som artist. Etter å ha gitt ut sin debut-EP "The Duality In Me" i 2022, går Paula inn i det nye året med kjempesingelen "Can We Talk About Me?". Høsten 2022 spilte Pa

Sam Smith endelig ute med Gloria27.1.2023 08:00:00 CET | Pressemelding

Etter suksessen med låten “Unholy” er Sam Smith klar med albumet Gloria. Albumet har før slipp solgt til gull i Norge og består av 13 nye låter som beskrives som et "coming of age"-prosjekt som gir håp og hjalp artisten selv gjennom mørke tider. Om albumet sier Smith: “Gloria got me through some dark times and was a beacon for me in my life,”, “I hope it can be that for you. Thank you for waiting so long”. Dette er deres første album siden Love Goes fra 2020 og gjestes av Ed Sheeran, Kim Petras, Jessie Reyez og Koffee. Smith jobbet på det nye albumet i Los Angeles, Jamaica og London, og har med seg blant annet norske Stargate som produsenter. I 2015 vant Sam “Record Of The Year” og “Song Of The Year” med låten “Stay With Me” og “Best New Artist” og “Best Pop Vocal Album” for In The Lonely Hour. “Unholy” er nominert til Grammy i kategorien “Best Pop Duo/Group Performance”. Seks år etter sin siste konsert i Norge, kommer superstjernen tilbake. 6. mai spiller Sam Smith for et utsolgt Oslo