Ramón med etterlengtet debutalbum: SÅ KLART DET GJØR VONDT

Fredag 30. september slipper Ramón sitt etterlengtede debutalbum SÅ KLART DET GJØR VONDT. Sammen med albumet slippes en kortfilm med samme navn, som har premiere med to utsolgte visninger på Vega Scene 29. september. Kortfilmen slippes også på TikTok samme dag.

Etter det som har vært et rekordår for Ramón, har folk ventet i spenning på albumet. De nære og ærlige tekstene er hjertet i Ramón sitt univers, skrevet og produsert med sin faste makker Andreas Bache-Wiig. Om prosessen sier han selv: “Da jeg gikk inn i denne prosessen var tanken at dette albumet skulle handle om forskjellige faser av kjærlighetssorg, men det har endt opp med å bli en skildring av alt som har skjedd i mitt liv de siste årene. Ting ble helt snudd på hodet etter “ok jeg lover”, og flere av låtene er en direkte konsekvens av at livet mitt tok en helomvending.”

“Jeg føler jeg har jobbet med dette albumet i flere år allerede. Tidligere har jeg jobbet veldig prosjektbasert med EP’ene jeg har sluppet, mens nå har jeg hentet opp gamle låter og ideer som aldri har passet helt inn tidligere. Jeg gleder meg enormt til å vise de frem på albumet, og er veldig stolt av hver eneste låt. Jeg er i grunn overrasket over hvor personlig jeg har turt å være. Ofte synes jeg det er lettere å skrive om de tingene jeg ikke helt tør å prate om, så for meg blir det min måte å bearbeide følelser på.”

Årets første singel «ok jeg lover» er et levende bevis på hvor oppsiktsvekkende langt Ramón allerede har kommet, og hvor iherdig fansen hans er. Låten satt norsk streaming-rekord første dagen, og streamet til platina på under én måned. Etter det har milepælene kommet på løpende bånd; «17-mai» satt nordisk TikTok-rekord i antall creations og ble soundtracket til nasjonaldagen vår, etterfulgt av det første Spotify Studio It’s Hits-samarbeidet mellom Norge og Sverige med Victor Leksell og låten «leilo brenner».

I oktober skal Ramón og bandet ta med seg albumet ut på veien, og spille hele 19 konserter Norge rundt. Turnéen, som har fått navnet “BYEN ER STOR”, avsluttes på hjemmebane i Oslo med 2 x Sentrum Scene.

“Det jeg elsker aller mest med å være artist er å spille live. Alle låtene mine lages for å kunne fungere live, og jeg tenker live i alle ledd av produksjonen. Bandet mitt er til og med med på noen av låtene for å gjenskape følelsen av å være på konsert.”

Tre EP’er og en rekke imponerende konserter har vist at over 170.000 følgere på sosiale medier ikke har kommet til ved en tilfeldighet. De ærlige og sårbare tekstene har truffet en stadig voksende gruppe fans og følgere som kjenner seg igjen i Ramón sin åpenhet, både i musikken og livet.

En av grunnene er selvsagt låtene hvor han forteller gjenkjennelige historier om usikkerhet, sorg, søken, kjærlighet og ensomhet - men samtidig er Ski-gutten elsket av fans og følgere for lite høytidelige humorvideoer og vitser med en god dose selvironi på sosiale medier. Kombinasjonen er like sjelden som den er sympatisk – en tilnærmelig og gjenkjennelig popstjerne, og det er lenge siden sist et såpass ubeskrevet blad har føltes like umiddelbar og skapt liknende engasjement, nesten under radaren.

Tracklist:

1. popstjerner
  2. ok jeg lover
  3. 17.mai
  4. noen sa de dro fra festen
  5. egg & bacon
  6. jeg elsker deg, men
  7. så klart
  8. menn som meg
  9. reprise

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Lewis Capaldi, Olly Murs, The Beach Boys, Quinn XCII og RM!2.12.2022 10:06:41 CET | Pressemelding

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet – GRRR Live! Metallica er tilbake! Lewis Capaldi slipper singelen “Pointless” fra hans kommende album Broken By Desire To Be Heavenly Sent. Det har vært litt av en retur for Lewis, som gikk rett til toppen av den britiske singellisten i september med comeback-låten “Forget Me" - hans tredje britiske nummer 1 hit, noe som gjør ham til den femte artisten i år til å gå rett til topps den første uken etter utgivelse. Prestasjonen setter ham i selskap med Harry Styles, Taylor Swift, Dave og Sam Smith. Olly Murs slipper sitt syvende album Marry Me. Albumet er skrevet til Murs’ kone, og inneholder blant annet den tidligere utgitte låten “Die of a Broken Heart”. The Beach Boys album, Carl and the Passions - "So Tough" og Holland, vil bli satt I fokus på Sail On Sailor-1972, et ekspansivt sett med flere nye plater og samlebokser. Settet dokumenterer og dykker dypt inn i bandets transformative og fruktbare periode på starten av 70-tallet. Q

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet - GRRR Live!30.11.2022 16:42:28 CET | Pressemelding

The Rolling Stones har i dag annonsert utgivelsen av GRRR Live!, Det definitive live-albumet fra bandets 60-år lange karriere. Albumet ble innspilt live under deres 50-årsjubileumsturné i Newark, New Jersey, og gjestes av blant andre The Black Keys, Gary Clark JR, Lady Gaga, John Mayer, Bruce Springsteen og Mick Taylor. Se mer info nedenfor: Released on February 10 via Mercury Studios, the album will be available in various formats; 3LP black, 3LP coloured white (Indies exclusive) 3LP red (d2c exclusive), 2CD, DVD + 2CD, BluRay+ 2CD. The Blu-ray and digital versions will include Dolby Atmos. The best live band in the world deserve the ultimate live greatest hits album and GRRR Live! is it, The Stones at their best! The albumis available to pre-order here and features some of the greatest songs of all time including It’s Only Rock ‘n’ Roll (But I Like It), Honky Tonk Women, Start Me Up, Gimme Shelter, Sympathy For The Devil and (I Can’t Get No) Satisfaction The Rolling Stones celebrated