Rambow er klar med årets første singel - Ekte

18 år gamle Rambow fra Furuset i Oslo er klar med sin første singel i år. “Ekte” handler om hvordan det å være innvandrer i Norge blir sett på som en kostnad og ikke en ressurs for samfunnet vi lever i. Som Rambow selv sier: “Jeg er en ressurs. Fra barn av innvandrere til P3s Urørt vinner.” Singelen slippes tirsdag 29. mars.

- “Ungdomstiden til unge i Groruddalen er mye preget av hyppige kontroller av politiet, dette på tross av at det verken er noen statistikk som sier at det er mer kriminalitet der. «Statistikken vil så klart bli høyere hvis man sjekker oss oftere.» De samme politikerne mener at innvandring er en kostnad og ikke en ressurs. Noe som igjen viser at dette handler om etnisitet og ikke område problematikk. Jeg har gjort alt selv, har ikke påkostet samfunnet noe. Jeg er en ressurs. Fra barn av innvandrere til P3 Urørt vinner. La oss droppe hatet og heller hylle Groruddalen og innvandring.” - Rambow

“Ekte” er produset av ORIO og Håwk.

Rambow aka Simon Negash ble i 2018 kjent som skuespiller med hovedrollen i NRK-serien “Rektors kontor.” I 2020 ga han ut sin første singel “Bentley.” Han har både som skuespiller og artist skapt en solid fanbase allerede i en alder av 17 år. I januar i 2021 ble han kåret til månedens “Urørt” på NRK P3 etter kun fire utgitte singler. I september 2021 ble Rambow kåret som vinner av NRK P3 «Årets Urørt!» og fremførte singelen “Take 2” på årets P3 gull. I slutten av 2021 ga han ut singelen “Furuset”. Nå er han klar med årets første singel, “Ekte”, som er produsert av ORIO og Håwk.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra SALTI, Kendrick Lamar, Maria Petra, Veronica Maggio og Florence + The Machine13.5.2022 10:10:55 CEST | Pressemelding

SALTI introduserer sin nye EP Demons med singelen "Love Poor" Album fra Joakim Berg 27. mai Maria Petra med ny låt 13. mai - "the first love" Florence + The Machine slipper sitt femte studioalbum; Dance Fever Kendrick Lamar er endelig tilbake med etterlengtet album The Rolling Stones "LIVE AT THE EL MOCAMBO". En legendarisk begivenhet i den utrolige 60-årige historien til Rolling Stones slippes i sin helhet for første gang i dag! "Live At The El Mocambo" er opptak fra den første av Stones to sagnomsuste, hemmelige konserter på Toronto-klubben (med kun 300 kapasitet) i mars 1977. Dette er den første utgivelsen fra konserten noensinne. ”Heaven Med Dig” er den siste singelen før Veronica Maggios album, Och som vanligt händer det något hemskt slipper ut 20. mai. Veronica er aktuell med en turné i Norge, både på festivaler og egne konserter før turnéen avsluttes med en konsert med Gabrielle i Oslo Spektrum 14. oktober. Loreen er tilbake med sin nye singel ”Neon Lights”, en energisk låt som

Kendrick Lamar er endelig tilbake med etterlengtet album!13.5.2022 10:05:59 CEST | Pressemelding

Kendrick Lamar slipper i dag sitt etterlengtede femte album med tittelen Mr. Morale & The Big Steppers. Mr. Morale & The Big Steppers er et dobbeltalbum med hele 18 spor totalt. Hør albumet HER! Fans og lyttere verden over har ventet på ny musikk fra Lamar, som natt til mandag slapp låten «The Heart Part 5» med tilhørende musikkvideo. Videoen har passert 20 millioner visninger allerede, og singelen debuterte på Spotifys førsteplass i USA. Se videoen HER. En rekke bidragsytere er med på albumet; Ghostface Killah, Baby Keem, Beth Gibbons fra Portishead, Summer Walker, Thundercat, Sampha, Kodak Black og flere. Med seg på produsentsiden har han Pharrell Williams, the Alchemist, Sounwave, Beach Noise, Duval Timothy og mange flere. Forfatteren Eckhart Tolle bidrar som forteller på flere låter. Whitney Alford, Kendrick Lamar sin partner som også er synlig på albumcoveret, bidrar som forteller på låten "We Cry Together". Florence Welch er kreditert som låtskriver på samme låt. Kendrick Lamar e