Rambølls arkitektmiljø vokser

Arkitektene i Arkideco AS blir del av Rambøll.
Rambølls arkitektmiljø i Trondheim består av 35 personer. Rambøll i Norges samlede arkitektmiljø er på vel 200 medarbeidere. Bilde fra tidligere fagtreff.

-Vi er veldig glade for at Arkideco har valgt å bli en del av vårt miljø. Deres tunge kompetanse vil bidra til at vi kan tilby enda bedre tjenester og får en økt tilstedeværelse nord i Trøndelag, sier Axel Kristoffersen, divisjonsleder for Arkitektur og Plan i Rambøll.

- I fjor leverte vi rekordresultater. Vi har høye ambisjoner og skal satse enda tydeligere på bærekraftig byutvikling. For at vi skal fortsette å levere verdi til samfunnet, gjennom gode helsebygg og skoler, boliger, næringsbygg, terminaler og industribygg, både hva gjelder nybygg og transformasjon, plan- og konseptfase og gjennomføringsfase, trenger vi flere flinke folk, sier avdelingsleder for Arkitektur og Landskap i Trondheim, Kari Hovin Kjølle.

Tung kompetanse
Arkideco har eksistert i 26 år på Stjørdal og utført oppdrag for både offentlige og private kunder. De har over tid sett at markedsbetingelsene har endret seg slik at kunder med større prosjekter foretrekker større og mer tverrfaglige firmaer som kan tilby hele prosjekteringsteam.

-Derfor har vi valgt å bli en del av Rambøll. Der ble vi godt mottatt, og opplever at vi kan bidra positivt med vår brede kompetanse og lange erfaring. Rambøll har en stor arkitektgruppe i Trondheim, samlokalisert med alle tekniske fag, og vi ser fram til å få jobbe tverrfaglig i alle faser av prosjektet, forteller Grethe Mahlum, John Gunnar Minde og Hilde Lien Davik.

Del av Nordens største arkitektmiljø
Innen mai blir de en integrert del av arkitektmiljøet i Trondheim som totalt består av 35 personer. Rambøll i Norges samlede arkitektmiljø er på vel 200 medarbeidere. I Norden er vi ett av det største arkitektmiljøet med over 800 arkitekter, landskapsarkitekter, interiørarkitekter og arealplanleggere.

Nye kolleger fra Arkideco.

Rambøll er en global samfunnsrådgiver innen bygg, transport, vann, miljø, energi og ledelseskonsultering. I Norge har vi 13 kontorer med om lag 1700 eksperter, som jobber tverrfaglig på store og små prosjekter. Arkitektfirmaet Henning Larsen er en del av Rambøll Gruppen, og er et studio for arkitektur, landskap, urbanisme og interiør, grafikk og lysdesign.

Rambøll ble grunnlagt i Danmark i 1945. Rambølls mer enn 18 000 eksperter skaper inspirerende og bærekraftige løsninger som skal gi rom for vekst og utvikling, og som er til det beste for kunden, sluttbrukeren og samfunnet omkring. Våre tjenester skal resultere i verdier både for oss som lever i dag, og for dem som kommer etter oss.