Rajvinder Singh Bains ny partner i DLA Piper

Rajvinder Singh Bains tiltrer som ny partner i DLA Piper med virkning fra 13. september 2021. Rajvinder er en erfaren arbeidsrettsadvokat som vil styrke firmaets posisjon innen et viktig og stadig mer etterspurt satsningsområde for firmaet.

Rajvinder bistår norske og internasjonale næringslivsklienter med alle typer arbeidsrettslige problemstillinger, herunder avtaler, omorganiseringer og nedbemanninger, virksomhetsoverdragelser, pensjon, incentivordninger, konkurranseklausuler og personvern. Han har også betydelig erfaring med tvisteløsning ved domstolene, både som dommerfullmektig og prosessadvokat, og kommer fra Advokatfirmaet BAHR.

Leder for DLA Pipers arbeidsrettsgruppe, Per Benonisen, er glad for å kunne ønske den nye arbeidsrettspartneren velkommen til DLA Piper i en tid hvor firmaet opplever en markant økning i etterspørselen etter arbeidsrettslig rådgivning.

- Jeg er veldig fornøyd med at Rajvinder har valgt å fortsette karrieren sin hos oss i DLA Piper og er glad for å kunne ønske han velkommen i partnerskapet. Pandemien har bidratt til at mange arbeidsgivere  ønsker å se nærmere på måten de organiserer seg på og hvordan de arbeider. Bruken av hjemmekontor, nye arbeidsverktøy og måter å arbeide på skaper så vel utfordringer som muligheter for virksomhetene. En korrekt og taktfullt håndtering av de aktuelle problemstillingene er en avgjørende suksessfaktor.

Teamet vårt har samlet svært gode forutsetninger for å bistå våre klienter i dette viktige arbeidet, og j med Rajvinders inntreden styrker vi vår posisjon som et ledende fagmiljø innen arbeidsrett både for eksisterende og potensielle kunder i inn- og utland, sier Benonisen

Rajvinder gleder seg nå til å ta fatt på nye utfordringer i DLA Piper.

- Jeg er veldig glad for å kunne å slutte meg til det kompetente arbeidsrettsteamet i DLA Piper Med hyppige markedsmessige og økonomiske endringer, teknologisk utvikling og økende global mobilitet har de arbeidsrettslige prioriteringene for multinasjonale selskaper fått et mye større fokus. Landegrenser blir mindre viktig og helhetlig håndtering står sentralt. Her har DLA Piper en unik posisjon i det norske markedet med sterke arbeidsrettslige fagmiljø både i Norge og Norden. I tillegg har firmaet en utrolig rekkevidde i resten av verden. Jeg er sikker på at våre klienter og stadig flere selskaper setter pris på en sterk juridisk rådgiver som har innsikt i globale trender, og som sømløst kan levere tjenester og lokal ekspertise der det trengs, sier Rajvinder.

DLA Piper er et globalt advokatfirma med 4700 advokater og kontorer i mer enn 40 land. Ved Oslo-kontoret på Aker Brygge arbeider det omkring 85 advokater og i overkant av 120 ansatte.