PwC styrker kompetansen og kjøper et av Norges ledende byråer innen tjenestedesign.

Oslo, 27. august 2018: PwC kjøper et av Norges ledende byråer innen tjenestedesign.

PwC kjøper opp den norske avdelingen til byrået Livework, som vil bli en del av det eksisterende rådgivningsmiljøet i Oslo. Livework leverer tjenestedesign til selskaper i privat og offentlig sektor og har vært en av PwCs samarbeidspartnere de siste tre årene. Oppkjøpet vil styrke PwCs tverrfaglige kompetanse, og ruster selskapet for omstillingsprosessene samfunnet står overfor.

-Vi er svært glade for å ta dette steget sammen med Livework, dette vil styrke vår sammensetning av strategiske, kreative og analytiske ferdigheter, sier Petter Vold, viseadministrerende direktør for PwC Norge og leder for PwC Consulting.

Oppkjøpet trer i kraft 1. september og Livework vil flytte inn i PwCs lokaler i Bjørvika. Det nye tverrfaglige teamet vil jobbe sammen for å løse fremtidige utfordringer i krysningspunktet av forretningsstrategi, teknologi og design.

-Helt siden oppstart har vi jobbet for å skape en forskjell for våre klienter, deres kunder og samfunnet rundt oss. PwC er en perfekt match for å ta oss videre på denne reisen, og vi gleder oss til å bli en del av et tverrfaglig team, sier Lavrans Løvlie, Parter i Livework.

Petter Vold
PwC | Partner & vise-administrerende