Kvass

Pulse Communications blir en del av Kvass Group

Det norske programvareselskapet Kvass leverer et bredt spekter av digitale løsninger til eiendomsbransjen, og nå utvides produkt- og tjenestespekteret ved at det veletablerte kommunikasjonsbyrået Pulse Communications blir en del av Kvass Group. Kvass leverer digitale løsninger for markedsføring, presentasjon, salg, tilvalg og ettermarkedsprosesser knyttet til nybolig, tomter, fritidsmarkedet og næringseiendom.
F.v: Martin Haukaas (Pulse Communications), Jørgen Kaada-Rønning (Pulse Communications), Kristian Lindstad (Kvass Group), Fredrik Campbell Strømme (Pulse Communications), Bård Teigland (Kvass Group), Preben Øiamo (Pulse Communications).

I sterk vekst

Pulse Communications er et veletablert, fullservice kommunikasjonsbyrå med en rekke kjente eiendomsaktører og merkevarer på kundelisten. Selskapet ble startet for 17 år siden, og særlig de siste årene har veksten tiltatt. I 2021 økte selskapets omsetning med nesten 50 %. I tillegg til økende oppdragsmengde fra merkevareannonsører, kommer en betydelig del av veksten fra leveranser til kunder innen eiendom, og da spesielt innen næringseiendom.

- Sammenslåingen er et ledd i vår vekststrategi og kommer som et resultat av kundebehov vi har fanget opp i respektive selskaper, sier konsernsjef Bård Teigland i Kvass Group.

- Vi opplever at mange kunder ønsker helhetlige leveranser hvor godt kommunikasjons- og merkevarearbeid er integrert i gode digitale kundeopplevelser.

Han påpeker at sammenslåingen vil gjøre at Kvass blir i stand til å levere på et relevant og bredere spekter av produkter og tjenester, som kunder har ytret ønske om å få levert fra samme samarbeidspartner.

- Kundene forventer også at denne kombinasjonen skal kunne handles på en effektiv måte. Kundene ønsker ikke, og bør heller ikke, måtte betale for unødvendig koordinering og utallige avstemminger mellom ulike leverandører til prosjektene sine. Gjennom denne sammenslåingen skaper vi en modell som gjør at vi kan betjene kundene tverrfaglig, effektivt og ikke minst med høy kompetanse i alle ledd, avslutter Bård Teigland.

Nye digitale løsninger

Daglig leder i Pulse Communications, Fredrik Campbell Strømme, mener sammenslåingen sikrer tilgang til kortreiste digitale produkter og kunnskap.

- I våre leveranser er teknologi og digitale flater viktige komponenter, og som en del av et dyktig teknologimiljø vil vi ha enda bedre forutsetninger for å bygge kreative digitale løsninger for våre kunder, i tillegg til produksjon av film og annet innhold, sier Strømme.

- Sammenslåingen skaper spennende muligheter for våre kunder og for oss som byrå. Vårt fokus videre blir som det alltid har vært, å skape effektiv kommunikasjon som gir resultater for våre kunder. Vi er så heldige å få jobbe med fantastiske kunder og merkevarer, og opplever høy tillit som gir utslag i mange spennende jobber. Derfor har vi den siste tiden ansatt flere flinke hoder, og når vi nå også får tilgang på flere digitale ressurser, gleder vi oss til veien videre.

Pulse Communications vil sammen med Kvass Group representere en fremtidsrettet sammensetning av kompetanse og erfaring.

- Dette vil kunne tilby sterke og konkurransedyktige verdiforslag til våre kunder, avslutter Fredrik Campbell Strømme i Pulse Communications.

Bård Teigland tilføyer at målet er å gjøre seg fortjent til entusiastiske kunder, hver eneste dag.

- Kundene skal oppleve at både menneskene, løsningene og leveransene skaper merverdi og bidrar til at de når sine forretningsmål, sier Teigland.

Vokser videre

Formelt skjer sammenslåingen ved at Kvass Group kjøper Pulse Communications hvorpå dagens eiere i Pulse kommer inn på eiersiden i Kvass Group. Fredrik Campbell Strømme fortsetter som daglig leder i Pulse Communications som nå blir ett av flere datterselskaper under Kvass Group.

Både Kvass og Pulse er i sterk vekst og rekrutterer for tiden aktivt nye medarbeidere. Ved sammenslåingen vil gruppen bestå av ca. 40 årsverk som alle er lokalisert i Norge.

Bilder

Om Kvass

Kvass
Klokkergårdveien 5
1711 Sarpsborg

Kvass er et norsk programvareselskap som leverer et bredt spekter av digitale løsninger til eiendomsbransjen. Våre løsninger anvendes i dag av en rekke kjente aktører innenfor bl.a. boligutvikling, fritidsmarkedet, entreprenørbransjen, og næringseiendom.

Følg pressemeldinger fra Kvass

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kvass på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Kvass

Kvass er i vekst og forsterker laget13.5.2022 15:56:57 CEST | Pressemelding

Proptech-selskapet Kvass, som nylig kjøpte Pulse Communications, tiltrekker seg flere tungvektere og ansetter nå Johnny Duedahl og Christoffer Solli som begge har bakgrunn fra Visma sin satsing innen eiendom. Johnny Duedahl kommer fra stillingen som Managing Director i Visma Property Solutions og blir selskapets CFO. Christoffer Solli kommer fra stillingen som Business Development Director i Visma Real Estate AS og går inn som Vice President Sales. Duedahl og Solli tar samtidig plass i selskapets ledergruppe som ledes av CEO Bård Teigland. Både Duedahl og Solli har lang fartstid innen eiendom og proptech, også forut for sine lederjobber i Visma. Jeg er selvfølgelig svært fornøyd med at Johnny og Christoffer har valgt å bli med i Kvass, som vi nå rigger for betydelig vekst nasjonalt og etterhvert internasjonalt, sier CEO Bård Teigland i Kvass Group. Både Johnny og Christoffer besitter betydelig erfaring, domene-kompetanse og nettverk fra eiendomsbransjen. Med disse to ombord forsterker

Proptech-selskapet Kvass styrker teamet sitt gjennom ansettelse av Bård Teigland som selskapets CEO samtidig som Jan Lindstad kommer inn som styreleder25.2.2022 14:16:43 CET | Pressemelding

Bård Teigland tar med seg betydelig ledererfaring fra bank, eiendom og proptech når han nå tar fatt på lederjobben i Kvass. Med sin erfaring fra bl.a. DNB Bank, DNB Eiendom, Selvaag Bolig og senest proptech-selskapet Codegarden (solgt til Visma) har han gjennom mange år jobbet med digitalisering både fra kunde- og leverandørsiden. Teigland tar også med seg internasjonal erfaring som leder og gjennom styreverv i flere virksomheter utenlands.