Promon til Vika

(Oslo, 4. januar, 2023) Teknologi-pioneren Promon har inngått en leieavtale med Entra om kontorlokaler i Cort Adelers gate 30, i Vika, med kort avstand til Aker Brygge, Solli plass og Nationaltheatret stasjon.
Foto: Renate Madsen

Med denne avtalen velger Promon sentrale moderne lokaler midt i Oslo sentrum, med umiddelbar nærhet til t-bane, tog, buss og trikk, for sitt hovedkontor.

Promon er en internasjonal markedsleder innen sikkerhetsløsninger for apper, og har de siste årene opplevd kraftig vekst. I 2022 økte antall ansatte med 30 prosent, noe som førte til et behov for større plass. De ønsket derimot ikke å ofre viktige krav som sentral lokasjon og inspirerende lokaler.

– Vi har hatt mange fine år i Stortingsgata, men med vår solide vekst og store ambisjoner har vi behov for mer plass. Vi har vokst ut av lokalene, og flyttingen vil gi oss mulighet til å levere enda bedre for både våre ansatte og kunder fremover, sier administrerende direktør i Promon, Gustaf Sahlman.

I juni 2023 flytter de inn i eiendommens tredje etasje, der de vil leie i overkant av 1300 kvadratmeter. Kontorlokalene har gode kvaliteter med romslig takhøyde og store vinduer på begge sider, som gir godt dagslys og bidrar til optimale arbeidsforhold.

— Dette er virkelig flotte lokaler i Oslo sentrum som dekker alle de krav vi har satt til nytt hovedkontor. I Cort Adlers gate får vi et sentralt arbeidssted og samlingspunkt for alle våre ansatte og våre samarbeidspartnere. Dette gleder vi oss til, sier Sahlman.

Cort Adelers gate 30 ligger i Vika i Oslo sentrum, og består av åtte kontoretasjer og to underetasjer hvor du finner personalrestaurant, felles møterom, en hyggelig lounge, auditorium og rom for større arrangementer. Eiendommen ble oppført i 1960 som et påbygg til det gamle ærverdige skolebygget fra 1889, som ligger vegg-i-vegg med kontoreiendommen. Bygget ble brukt som skolebygg frem til 2007 og ble totalrehabilitert og omregulert til kontor i 2008. Fellesarealene i eiendommen ble oppgradert i 2018.

— Vi er glade for at Promon har vist oss tillit gjennom å inngå denne leiekontrakten, og er sikre på at de vil finne seg godt til rette i Vika og Cort Adlers gate. Det er gledelig at vi har vært i stand til å ivareta og møte behovene deres når de skulle ha nytt kontor sentralt i Oslo sentrum. Vi ser frem til å ønske dem velkommen som kunde i Entra og til flotte nyoppussede lokaler, sier direktør for eiendomsforvaltning i Entra, Kjetil Hoff.

Foto: Renate Madsen