Projekt Öyfjellet försenat – beräknas färdigställas under första kvartalet 2022

Hässleholm den 3 december 2021

I delårsrapporten för det tredje kvartalet, som offentliggjordes den 18 november 2021, kommunicerade Eolus att det finns risk för försening i färdigställandet av det norska 400 MW projektet Öyfjellet. Baserat på uppdaterad information om byggprocessen beräknar Eolus nu att vindparken färdigställs under det första kvartalet 2022.

Per idag, den 3 december 2021, har samtliga 72 turbiner färdigmonterats. 34 turbiner har börjat generera el.

Huvudskälen till förseningen är utmanande väderförhållanden, vilket har påverkat installationsarbetet, samt Covid-19 relaterade orsaker som begränsat både resemöjligheterna för personal och lett till leveransförseningar avseende komponenter. Förseningen kommer att ha en negativ påverkan på Eolus projektmarginal.

För ytterligare information kontakta:

Per Witalisson, VD, telefon +46 (0)70-265 16 15
Johan Hammarqvist, kommunikationschef, telefon +46 (0)720-50 59 11

Kort om Eolus
Eolus Vind är en av Nordens ledande projektörer av vindkraftsanläggningar. Eolus skapar värden i alla led inom ramen för projektutveckling och drift av vindkraftsanläggningar och erbjuder såväl lokala som internationella investerare attraktiva och konkurrenskraftiga investeringsobjekt i Norden, Baltikum, Polen och USA. Sedan starten 1990 har Eolus medverkat vid uppförandet av 666 vindkraftverk med en effekt om 1 414 MW. Totalt har Eolus driftorganisation kontrakt för att förvalta över 1 330 MW åt kunder varav 921 MW är i drift.

Eolus Vind AB har nära 36 500 aktieägare. Eolus B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

För mer information om Eolus, besök gärna www.eolusvind.com

Sampo plc: Disclosure Under Chapter 9 Section 5 of the Securities Market Act (BlackRock, Inc.)18.8.2022 08:30:00 CEST | Press release

SAMPO PLC STOCK EXCHANGE RELEASE 18 August 2022 at 9:30 am Sampo plc: Disclosure Under Chapter 9 Section 5 of the Securities Market Act (BlackRock, Inc.) Sampo plc (business code 0142213-3) has received a disclosure under Chapter 9, Section 5 of the Securities Markets Act, according to which the voting rights attached to Sampo A shares (ISIN: FI009003305) owned directly or indirectly by BlackRock, Inc. (USA tax ID 32-0174421) and its funds decreased on 16 August 2022 below five (5) per cent of Sampo plc’s total voting rights. Sampo's share capital comprises 533,261,351 shares, of which 533,061,351 are A shares and 200,000 are B shares. Each A share entitles its holder to one (1) vote and each B share to five (5) votes. Thus, the total number of votes is 534,061,351. Total positions of BlackRock, Inc and its funds subject to the notification: % of shares and voting rights (total of A)% of shares and voting rights through financial instruments (total of B)Total of both in % (A+B)Resultin

Systemair's Interim Report for the first quarter will be presented on August 2518.8.2022 08:00:00 CEST | Press release

Press Release, 18 August 2022 Systemair ABs (NASDAQ OMX Stockholm: SYSR) Interim Report Q1 for the financial year 2022/23 will be published at 13:00 CET on August 25, 2022. A telephone conference will be held at 13:30 CET on August 25, 2022. The report will be presented by Roland Kasper, CEO, and Anders Ulff, CFO. In order to participate in the telephone conference: Call 010-884 8016 alternative international call +44 20 3936 2999 and enter code 539199 minutes before start. The presentation will be published on group.systemair.com For further information contact: Roland Kasper, CEO, + 46 73 094 40 13 Anders Ulff, CFO, + 46 70 577 40 09 Systemair AB, SE-739 30 Skinnskatteberg, Sweden, +46 222 440 00, www.systemair.com Systemair in brief Systemair is a leading ventilation company with operations in 52 countries in Europe, North America, the Middle East, Asia, Australia and Africa. The Company had sales of SEK 9.6 billion in the 2021/22 financial year and today employs approximately 6,700

Ultimovacs Expands High Dose Cohort Size in TENDU Phase I Prostate Cancer Trial after Safety Review18.8.2022 08:00:00 CEST | Press release

The TENDU interim safety results from nine patients show no safety concernsTrial extended to enroll up to three additional patients at the highest dose levelTENDU designed to evaluate the Tetanus-Epitope Targeting (TET)-platform in patients with prostate cancer Oslo, 18August 2022: Ultimovacs ASA ("Ultimovacs") (OSE ULTI), a clinical stage leader in immune stimulatory vaccines for cancer, has completed treatment of three patients at the highest dose cohort in the phase I TENDU trial without any safety concerns. Based on these results, the company plans to enroll up to three additional patients at the highest dose level. The Drug Safety Monitoring Board, a group of experts set up to monitor patient safety during a clinical trial, found no safety concerns in any of the three dose cohorts. A total of nine patients have now been treated; three at each dose level (40 mcg, 400 mcg and 960 mcg). Ultimovacs plans to enroll up to three additional patients at the highest dose level (960 mcg) pro

Systemairs rapport för det första kvartalet presenteras den 25 augusti18.8.2022 08:00:00 CEST | Pressemelding

Pressmeddelande 18 augusti 2022 Systemair ABs (NASDAQ OMX Stockholm: SYSR) delårsrapport Q1 för räkenskapsåret 2022/23 kommer att offentliggöras kl. 13:00 CET den 25 augusti 2022. En telefonkonferens arrangeras kl. 13:30 CET den 25 augusti 2022. Rapporten presenteras av Roland Kasper, CEO, samt Anders Ulff, CFO. För att delta i telefonkonferensen: Ring 010-884 8016 alt. internationellt +44 20 3936 2999 och uppge kod 539199 minuter före start. Presentationen publiceras på group.systemair.com För ytterligare information kontakta: Roland Kasper, CEO, + 46 73 094 40 13 Anders Ulff, CFO, + 46 70 577 40 09 Systemair AB, 739 30 Skinnskatteberg, 0222-440 00, www.systemair.com Systemair i korthet Systemair är ett ledande ventilationsföretag med verksamhet i 52 länder i Europa, Nordamerika, Mellanöstern, Asien, Australien och Afrika. Bolaget omsatte 9,6 miljarder kronor räkenskapsåret 2021/22 och har idag cirka 6 700 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rör

Equinor ASA: Announcement of dividend per share in NOK for first quarter 202218.8.2022 07:50:00 CEST | Press release

Equinor (OSE: EQNR, NYSE: EQNR) announced on 4 May 2022 an ordinary dividend per share of USD 0.20 and an extraordinary dividend per share of USD 0.20 for first quarter 2022. The NOK dividend per share is based on average USDNOK fixing rate from Norges Bank in the period plus/minus three business days from record date 12 August 2022, in total seven business days. Average Norges Bank fixing rate for this period was 9.6405. Total cash dividend for first quarter 2022 of USD 0.40 per share is consequently NOK 3.8562 On 26 August 2022, dividend will be paid to shareholders on Oslo Børs (Oslo Stock Exchange) and to holders of American Depositary Receipts ("ADRs") on New York Stock Exchange. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.