PRIV.RED: Herrelandslagets program for mars-samlingen

Oversikt over treningstider og pressetreff.

Informasjon om tid og sted for Norges treninger og pressetreff i forbindelse med VM-kvalifiseringskampene mot Gibraltar 24. mars, Tyrkia 27. mars og Montenegro 30. mars vil bli oppdatert fortløpende her:

Tilleggsinformasjon til media

• Journalister som skal delta på digitalt pressetreff 21. og 22. mars må melde seg på til medieansvarlig Morten Morisbak Skjønsberg: mms@fotball.no  senest kl 11.00 samme dag. Disse pressetreffene er også tilgjengelig for norsk media som ikke er til stede i Marbella.

• Journalister og fotografer som skal delta på trening og pressekonferanse må bære munnbind som de selv er ansvarlig for å anskaffe seg.

PM: Utvalgsarbeid Qatar-spørsmålet24.3.2021 11:38:04 CET | Pressemelding

Sven Mollekleiv ble i forrige uke engasjert som leder av utvalget som skal se på hva norsk fotball skal gjøre for å reagere på Qatars (vertsnasjonen for fotball-VM 2022) håndtering av menneskerettigheter i landet, herunder utrede, vurdere og innstille på hvilket virkemiddel norsk fotball skal ta i bruk for sin reaksjon. Utvalget er nå klart, og består av 14 personer (seks kvinner, åtte menn). Et utvalg med en bred sammensetning av personer i og utenfor fotballen, med ulike stemmer i debatten og med viktig faglig kompetanse i problemstillingene utvalget skal vurdere. Utvalget starter sitt arbeid umiddelbart. SAMMENSETNINGEN AV UTVALGET Sven Mollekleiv Lang erfaring med internasjonale spørsmål, konflikter, mekling og håndtering av store, komplekse spørsmål. Lang fartstid i Røde Kors nasjonalt og internasjonalt. Kjenner idretten godt. Tom Høgli Toppklubbrepresentant, «initiativtager» Ole Kristian Sandvik Supporterrepresentant, styremedlem Norsk Supporterallianse (NSA) Gina Barstad Support