PRIVRED: Akkreditering for kommende landskamper

NFF minner om akkrediteringsfrister for kommende landskamper.

På grunn av internasjonale og nasjonale restriksjoner i forbindelse med Covid-19-pandemien er det store endringer i rutinene for akkreditering til både hjemme- og bortelandskamper denne høsten.

Retningslinjene kan endre seg i takt med utviklingen av pandemien, men inntil ny beskjed blir gitt så vil følgende gjelde for alle våre landskamper:

Generell informasjon kampdag (alle landslag)

Samme begrensninger vedrørende antall TV og media vil gjelde for landskamper som ved hjemlige seriekamper.

Det vil si maksimum 30 akkrediterte presse. Dette inkluderer skrivende journalister, fotografer, ikke-rettighetshavere, rettighetshaver radio etc. (alle utenom TV-rettighetshavere). Av disse 30 vil inntil 5 akkrediteringer avsettes til gjestende lags media.
Det blir kun gjennomført pressekonferanser med trener og utvalgte spillere.
Mixed sone utgår i sin helhet (UEFA-reglement).

Kun rettighetshaver(e) TV får tilgang til å gjøre individuelle en-til-en intervjuer.
Samtlige fra TV og presse som skal inn på arena må bære munnbind som de selv er ansvarlig for å anskaffe seg.

Samtlige journalister må påse at de holder minimum 2 meters avstand til nærmeste person til enhver tid (UEFA-reglement).

Forespørsel om akkreditering må inneholde følgende:

Mediehus, navn på journalist/fotograf, mobilnummer samt epostadresse til journalist.

Benytt skjemaet: https://fotball.formstack.com/forms/Akkrediteringsskjema_presse

Akkrediteringsfrister: Se under.

Generell kampoversikt og alle akkrediteringsfrister, samt mer informasjon: https://www.fotball.no/tema/medieservice/2016/kampinfo---akkreditering/

Privatlandskamp, A menn
11. november, Norge – Israel
Ullevaal Stadion, Oslo
Kampstart kl. 18.00

Nations League, A menn
15.november, Romania – Norge
Arena Nationala, Bucuresti
Kampstart kl. 20.45

Nations League, A menn
18. november, Østerrike – Norge
Ernst-Happel Stadion, Wien
Kampstart kl. 20.45
Akkrediteringsfrist: 29. oktober

Når det gjelder akkreditering for Østerrike – Norge har Østerrikes fotballforbund et særskilt opplegg. De ber om at hver og en journalist/fotograf registrerer seg individuelt via deres online-link.
Prosedyren er da som følger;
1. Go to: https://oefb.sportdata.org/index_en.php
2. Click on „LOGIN“ in the upper right corner
3. Click on „Create a new account“
4. Fill in the necessary data
5. Click „safe/send“ on the bottom of the page.
6. After you have completed the registration you should be able to log in at https://oefb.sportdata.org/index_en.php and enroll for the Austria vs. Norway game. Only after this step your accreditation request is completed.

NB: Det er viktig at dere i tillegg til online-registreringen også sender beskjed til akkreditering@fotball.no at dere har bedt om akkreditering til Østerrike – Norge. Dette fordi Østerrikes FA ber om at NFF sender en samlet bekreftelse for all norsk presse uavhengig av den individuelle registreringen.

EM-kvalifisering, A kvinner
26. november, Norge – Færøyene
Marienlyst Stadion, Drammen
Kampstart kl. 20.00