Privatistskole etablerer seg på Drammen togstasjon

Skal du ta fag fra videregående skole, finner du nå Akademiet Privatistskole direkte på Drammen togstasjon.

Akademiet Privatistskole etablerer seg på Drammen stasjon. Foto: Simen Øyen/Akademiet

Akademiet Privatistskole tilbyr eksamenskurs for de som skal ta fag fra vgs som privatister –for å forbedre karakterer, for å få spesifikke fag eller fordi de trenger generell studiekompetanse for videre studier ved universitet og høyskole.

Silje Ingrid Ruud, avdelingsleder og rådgiver ved Akademiet Privatistskole i Drammen forteller at de er svært fornøyde med den sentrale beliggenheten, som vil gjøre det enda enklere for privatistene å komme seg til og fra skolen.

– Vi har i mange år holdt til på Sundland, sammen med Akademiet Videregående Skole. Med beliggenhet på togstasjonen vil det være enda enklere for privatistene å komme seg til og fra skolen, kanskje spesielt for de som kommer fra områdene rundt Drammen by.

Ruud forteller videre at hun opplever at togstasjonen er en svært god beliggenhet for en skole.  – Privatistene har undervisning på enten dag- eller kveldstid, noen kombinerer også klasseromskursene med våre nettkurs. Alle våre privatister er velkommen til å bruke lokalene også utenom undervisningstiden, til å studere på egen hånd eller arbeide i grupper. Vi har også leksehjelp flere ganger i uken.

Stasjonen har et kjempepotensial når det gjelder å skape et hyggelig samlingspunkt, ikke bare for reisende, men også andre som for eksempel studenter. Her får vi fantastisk utsikt over elven og et stadig bedre servicetilbud med kafeer, kaffebarer og dagligvare. Vi gleder oss veldig til å være på plass i de nye lokalene i august!

Akademiet Privatistskole vil holde til på Drammen togstasjon fra og med august. Skolen vil ha lokaler direkte på stasjonen, i stasjonsbyggets femte etasje, med inngang både fra innsiden og utsiden.

Nye  privatistkurs på Akademiet Privatistskole Drammen starter i uke 35, nest siste uken i august.

Silje Ingrid Ruud
Avdelingsleder / Rådgiver
Akademiet Privatist og Nettstudier
Tlf: 922 36 600 / 982 33 090

Silje Ingrid Ruud, avdelingsleder og rådgiver ved Akademiet Privatistskole i Drammen. Foto: Simen Øyen/Akademiet

Akademiets videregående skoler tilbyr elevene et unikt studietilbud gjennom høyt kvalifiserte lærere, moderne undervisningsformer og gode tekniske hjelpemidler. Akademiet videregående skole i Drammen har i årene fra 2011 – 2014 tronet suverent på førsteplass som Norges høyest rangerte videregående skole på Utdanningsdirektoratets elevundersøkelse.

Akademiet Privatistskole og Akademiet Nettstudier tilbyr privatistundervisning til de som trenger å ta opp fag fra videregående eller mangler generell studiekompetanse. Vår privatistskole er kjent for eksamensrettede kurs med engasjerte lærere og et gjennomarbeidet pedagogisk opplegg. Privatistelever får også en karaktergaranti - bedre karakter eller pengene tilbake.

I tillegg tilbyr Akademiet utveksling i utlandet for videregående-elever gjennom vår partnerorganisasjon Heltberg International. Vi tilrettelegger også for privatundervisning ved stadig flere av våre skoler.

Følg saker fra Akademiet Norge

Siste saker fra Akademiet Norge