Priv. til. red.: Lynkurs – Juss i strandsonen fra A til Å

Bli med på digitalt lynkurs om juss og politikk i strandsonen med Nicolai Winge – en av landets fremste eksperter på strandsonen.

Foto: Wanda Nordstrøm/Norsk Friluftsliv

Kurset passer for journalister, stortingspolitikere, byråkrater og andre som ønsker å lære mer om juss i strandsonen.

Temaet er relevant sett i lys av kommunalminister Sigbjørn Gjelsviks ønske om å gjøre det lettere å bygge i strandsonen.

Kurset holdes av Nicolai Winge, daglig leder i Holth & Winge AS, som tilbyr utredninger og kurs i plan- og bygningsrett og andre miljørettslige emner. Winge har doktorgrad i juss, og har blant annet arbeidet hos Sivilombudet hvor han undersøkte dispensasjonspraksis i utvalgte kystkommuner.

Temaer:

• Hvor strengt er egentlig byggeforbudet i strandsonen?
  • Er byggeforbudet like strengt i hele landet?
  • Hva er problemet med dagens dispensasjonspraksis?
  • Hvor mye kan kommunene løse gjennom sine egne arealplaner?

Tid: Torsdag 28. april kl. 13-14.30
Sted: Teams – lenke: https://bit.ly/3k7VTBF

Arrangeres av Forum for juss- og arealpolitikk: Norsk Friluftsliv, Sabima, DNT, Naturvernforbundet, Norges Jeger- og Fiskerforbund og WWF.

Foto: Wanda Nordstrøm/Norsk Friluftsliv