Prisen stiger på Trønder-Avisa

Medie-investor Odd R. Øie har i helgen kjøpt en aksje i AS Nord-Trøndelag. Aksjen i selskapet ble solgt for 100.000,- kroner.

Kjøpet innebærer ytterligere eskalering av både pris og temperatur før avgjørende møter denne uken.

- Prisen på aksjen gjenspeiler i vesentlig større grad verdien i selskapet, enn det som ligger i tilbudet fra Polaris AS, sier Odd R. Øie. Han er blitt kontaktet av flere aksjonærer i AS Nord-Trøndelag som er interessert i å selge sine aksjer.

Vesentlig høyere bud enn Polaris AS

AS Nord-Trøndelag er ett av tre eierselskap i Trønder-Avisa, og selskapet eier 51,7 prosent. Torsdag vil generalforsamlingen i selskapet bli orientert om at det er inngått avtale med Polaris om at AS Nord-Trøndelag skal selge seg ned til 44 prosent.

Tirsdag møtes styret i AS Inntrøndelagen, som eier 38 prosent av Trønder-Avisa. Der skal salg av hele selskapet skal behandles som sak. Her er det skrevet intensjonsavtale om salg til Polaris AS, men i forrige uke ble det kjent at Amble Investment AS som eies av Odd. R. Øie, hadde lagt inn et vesentlig høyere bud.

Trønder-avisa eies i dag av LL Inntrøndelagen (38,04 %), AS Nord-Trøndelag (51,9) % og Polaris (10,1%).

Bred portefølje

Amble Investment og Odd Øie med familie har eierinteresser i omlag 20 ulike medier

Mediehuset Dagen
Mentor medier
Schibsted
Polaris
Ask media
NHST media group

Trønderavisa
Brønnøysunds avis
Eidsvolds blad
Raumnes
Helgelands Blad
Altaposten
Os og Fusaposten
Sørvaranger Avis
Asker og Bærum budstikke
Ytringen
Østlendingen
Saltenposten
Klassekampen

For ytterligere kommentarer, kontakt Odd R. Øie på telefon 958 59 626.

Om Amble Investment AS

Amble Investment AS