Prisen og beliggenheten er viktigst når vi velger hotell
Tickets Kantar SIFO-undersøkelse viser at over halvparten av nordmenn, 52 prosent, anser et rimelig hotell som en av de viktigste faktorene når de skal velge hvor de skal bo på reisen. Det er imidlertid stor forskjell mellom aldersgruppene når det gjelder jakten på rimelige hoteller. I aldersgruppen 18-30 år mener hele 72 prosent at et rimelig hotell er det viktigste når man bestiller overnatting, mens kun 39 prosent av aldersgruppen 66-79 er enige i dette.
- Det er tydelig at vi legger stor vekt på å få valuta for pengene når vi søker etter hotell til reisen i disse tider. Dette gjelder spesielt de yngre aldersgruppene, som kanskje ikke tjener så mye eller har spart opp penger. Samtidig er en god frokostbuffet og god beliggenhet nær planlagte aktiviteter også avgjørende faktorer for å skape den ultimate hotellopplevelsen, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket.
Mens noen reisende foretrekker å tilbringe ferien ved hotellbassenget eller på en nærliggende strand, ønsker andre å fylle ferien med utflukter og aktiviteter. For dem er det også viktig at hotellet ligger i nærheten av stedene de planlegger å besøke, og 33 prosent oppgir dette som noe av det viktigste når de skal velge hotell.
En av faktorene som prioriteres høyt ved hotellbestilling er en god og variert frokostbuffé. Denne kommer på tredjeplass på listen, og 32 prosent oppgir dette som en av de viktigste faktorene ved hotellbestilling. Mange setter pris på en god frokostbuffé på ferien, uansett om de planlegger en aktiv eller avslappende dag. En variert frokostbuffé på hotellet kan forsterke totalopplevelsen av turen ved å tilby lokale retter og spesialiteter. Vi ser på en raus og fristende frokostbuffé som en viktig del av hotellopplevelsen fordi den gir en god start på dagen og muligheten til å oppdage nye smaker og retter.
De fem viktigste faktorene når vi velger hotell
- At det er verdt prisen (52 prosent)
- At det ligger nær planlagte aktiviteter (33 prosent)
- At en god frokostbuffé er inkludert (32 prosent)
- At hotellet har bra service (21 prosent)
- At sengene er gode (20 prosent)
Kilde: Tickets Kantar SIFO-undersøkelse, riksrepresentativt utvalg. Tall i ( ) = andel som oppgir dette som en av de viktigste faktorene ved valg av hotell.
Nøkkelord
Kontakter
Ellen Wolff AndresenMarkeds- og administrasjonssjef - Markedsføring, kommunikasjon og PRTicket Feriereiser
Tel:+ 47 90594673ellen.wolff.andresen@ticket.noBilder
Om Ticket Feriereiser
Om Ticket: Ticket er Nordens største feriereisebyråkjede med salg via butikk, på telefon og online. Ticket selger reiser fra samtlige ledende charterselskap, reisearrangører, cruiserederier, flyselskap, hotell og leiebilselskap. Ticket har 68 butikker i Norge og Sverige og online salg i 10 land under varemerkene Ticket, AirnGo og Charter. Ticket Feriereiser eies av investeringsselskapet Braganza.
Følg pressemeldinger fra Ticket Feriereiser
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ticket Feriereiser på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ticket Feriereiser
Vårens røde dager – slik får du maks ut av fridagene19.4.2024 09:30:00 CEST | Pressemelding
Med våren kommer også de røde dagene, og dermed den perfekte tiden å reise bort på en langweekend. Første mai, Kristi himmelfart, 17. Mai og Pinse nærmer seg. I år ligger disse røde dagene fordelaktig i kalenderen i forhold til ekstra fri uten å ta ut for mange feriedager. Tyvstart sommeren før alle andre og møt varmen i sydlige Europa.
En usikker verdenssituasjon styrer valg av reisemål12.4.2024 09:30:00 CEST | Pressemelding
En urolig verden påvirker ikke reiselysten vår, men påvirker valg av reisemål og reisetype, ifølge Tickets Kantar SIFO-undersøkelse. At det er direktefly/enkle forbindelser og at reisemålet er trygt og sikkert topper listen med henholdsvis 46 og 45 prosent, tett fulgt av reisens pris – tre reisetrender som tydelig gjenspeiler vår tid, ifølge reisebyrået Ticket.
Tickets store trendrapport Ticket Collection: Slik blir reiseåret 202422.3.2024 10:00:00 CET | Pressemelding
Reisebyrået Ticket har gjennomført en stor Kantar SIFO-undersøkelse og gravd i bookingstatistikken for å kartlegge nordmenns reisemønster i sin årlige trendrapport Ticket Collection. Den viser flere enn 60 prosent har tenkt å reise til utlandet på ferie i 2024, men økonomien og den urolige omverdenen endrer reiselivet.
Hit reiser vi i påsken13.3.2024 10:00:00 CET | Pressemelding
Påsken er populært for en ferietur til utlandet, og 13 prosent sier de planlegger en utenlandsreise i påsken ifølge Tickets siste Kantar SIFO-undersøkelse. Mange nordmenn reiser sørover, gjerne til solfylte strender eller en av Europas storbyer. Det mest populære reisemålet i årets påskeferie er Gran Canaria etterfulgt av Bangkok og Alicante, viser fersk bookingstatistikk fra Ticket.
Hit reiser vi i sommer – de mest populære reisemålene4.3.2024 13:00:00 CET | Pressemelding
Bestillingene av sommerens feriereiser viser som vanlig av reisemål rundt Middelhavet dominerer, men Bangkok har slått knockout på alle og troner øverst på listen over de mest bestilte reisemålene sommeren 2024. Spania er det mest bestilte ferielandet og har 4 av plassene på topplisten over reisemål i sommer. Dette viser fersk statistikk fra Nordens største reisebyrå, Ticket.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom