Prisdryss til Volkswagen

Volkswagens flerbruksbil ID. Buzz er kåret til årets bil av flere av Norges mest erfarne bileksperter, på vegne av Dagbladet, Dinside og Elbil24. Den siste måneden har Volkswagen vunnet en rekke priser for sine modeller.

I flere år har Dagbladet, Dinside og Elbil24 har kårets Årets bil og Folkets favoritt. I år gikk begge de gjeve utmerkelsene til Volkswagen ID. Buzz Pro, personbilutgaven av flerbruksbilen ID. Buzz.

Juryen bak prisen Årets bil i Dagbladet, Dinside og Elbil24 består av noen av Norges fremste bileksperter fra Dagbladet, Dinside og Elbil24, Eker Group, Kantar og Elbilforeningen. Ekspertene hadde syv bilmodeller å velge mellom. Hvert av jurymedlemmene rangerte de tre beste bilene fra en til tre poeng.

Da juryens stemmetall var talt opp, endte ID. Buzz Pro på 18 poeng, mer enn dobbelt så mange som neste bil i konkurransen.

Det er 15. år på rad at prisen deles ut.

ID. Buzz Pro ble i år lansert som en flerbruksbil med fem seter, og en rekkevidde på inntil 418 kilometer, og som varebil med rekkevidde på inntil 423 kilometer. Importøren Harald A. Møller AS startet utleveringen av de første kundebilene i november.

Folkets bil
Også forrige uke stakk ID. Buzz Pro av med en topplassering, da leserne i Dagbladet, Dinside og Elbil24 kåret den samme bilen til Folkets favoritt. Avstemningen ble gjennomført blant 20.000 lesere. Også der fikk ID. Buzz mer enn dobbelt så mange stemmer som neste bilmodell på lista.

- Dette var en helt fantastisk nyhet for hele organisasjonen vår, som har jobbet lenge og hardt med å forberede introduksjonen av ID. Buzz i det norske markedet. Vi er selvsagt veldig stolte av denne modellen, og da er det jo utrolig moro at både folket og juryen er enige med oss gjennom kåringen av personbilvarianten ID. Buzz Pro til Årets bil og Folkets favoritt, sier direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy Håkon Wirak.

Prisdryss

Volkswagen og ID. Buzz har stukket av med enda flere utmerkelser i førjulstiden.

Nylig kåret markedsanalysebyrået Kantar Volkswagen til Norges mest attraktive bilmerke i deres bilindeks for 2022. Kåringen baserer seg på intervjuer blant 1500 nordmenn som har kjøpt ny bil i løpet av det siste året.

I samme undersøkelse fikk Volkswagen også tildelt prisen som årets mest kjente bilmerke.

Også hos nyhetsmediet motor.no ble det pris til ID. Buzz Pro. Her endte modellen opp med en sterk andreplass da Motor-redaksjonen kåret årets beste bilkjøp.

Volkswagen Nyttekjøretøy er Norges mest populære arbeidsplass på fire hjul, og ble Norges mest kjøpte varebilmerke for 17. året på rad i 2021. Kvalitet, sikkerhet, skreddersøm og høyt utstyrsnivå kjennetegner modellene.