Prime Video røper store investeringer i norske produksjoner

Prime Video kunngjør en rekke lokale produksjoner som kommer på strømmetjenesten i Norge og i resten av Norden.
Deltakerne og programlederne i Good Luck Guys: Tonje Frigstad, Lasse Matberg, Erlend Elias, Johannes Magnussen, Bettina Buchanan, Raylee, Tim Kristian Sørlie, Jenny Huse, Cathrin Pran, Magnus Waaler, Cecilie Andrea Varela, Nora Emilie Nakken, Nikko Løken og Benjamin Strand.  Foto: Daniel Ohlsson
Deltakerne og programlederne i Good Luck Guys: Tonje Frigstad, Lasse Matberg, Erlend Elias, Johannes Magnussen, Bettina Buchanan, Raylee, Tim Kristian Sørlie, Jenny Huse, Cathrin Pran, Magnus Waaler, Cecilie Andrea Varela, Nora Emilie Nakken, Nikko Løken og Benjamin Strand. Foto: Daniel Ohlsson

LONDON—27. oktober, 2022—Prime Video lanserer idag sine store investeringer i Norge og resten av Norden, med en rekke lokale produksjoner og en multinasjonal Nordisk Film filmavtale.

"Med et økende antall norske originaler og hele Nordisk Film-biblioteket kunngjort i dag, demonstrerer vi vår forpliktelse til Norge og Norden på lang sikt," sier Martin Backlund, head of UK and Nordics content, Prime Video. "Vi streber etter å tilby Prime Video-kunder et stort utvalg innhold på tvers av våre globale Amazon Original-serier og filmer, de nyeste filmutgivelsene, og nå, lokalt produsert og anskaffet innhold, som viser våre investeringer i Norge."

Nye norske produksjoner inkluderer realityseriene The Bridge, fortalt av Jakob Oftebro; Good Luck Guys, med Tonje Frigstad og Lasse Matberg som programledere og blant annet Johannes Magnussen og Bettina Buchanan som deltakere; Heit, med Kristin Gjelsvik som programleder; og The Spice of Life med Stian Blipp; underholdnings komedien LOL: Last One Laughing; og en av de største nordiske filmavtalene noensinne med Nordisk Film. Dette signaliserer Prime Videos forpliktelse til å øke investeringer i høykvalitets, norske produksjoner og partnerskap, tett samarbeid med norske produksjoner og kreative næringer, for å bringe autentiske og hjemmenære historier og talenter til Prime Videos kunder.

De norske Originals som ble annonsert i dag føyer seg inn i rekken av globale Amazon Original series, som Ringenes Herre: Maktens Ringer, The Peripheral, The Boys, Reacher, The Terminal List, The Grand Tour og The Marvelous Mrs. Maisel, samt populære Amazon Original filmer, som Coming 2 America og The Tomorrow War, og de kommende Amazon Original series Tom Clancy’s Jack Ryan sesong 3 (21. Des), European Original series Mammals (11. Nov) med James Corden i hovedrollen, og Amazon Original film My Policeman (4. Nov) med Harry Styles i hovedrollen.

På dagens event, kom Prime Video med en rekke annonseringer, inkludert:

Investeringer i nye norske-produserte Prime Video serier

• Spice of Life med Stian Blipp er et skjult-kamera, prankshow med kjendiser, hvor Stian Blipp pranker venner og intetanende folk i gatene i Norge. Seere får ta del i hvordan Stian Blipp forvandles til ugjenkjennelige karakterer og får til de rareste ting, som for eksempel å pranke Jenny Skavlan. I hver episode blir en ny kjendis pranket, og i tillegg så er alle på gatene et mål. Spice of Life med Stian Blipp er produsert av ITV og lanseres 16. desember på Prime Video i Norge.
  • Heit hvor Kristin Gjelsvik er programleder, avslørte de første klippene og bildene fra datingserien. Serien har en “super-dater” som blir satt opp med tre single i ei badstue og hart re runder, hvor det er ulike utfordringer som må fullføres, inkludert spørsmålskort og fysiske oppgaver, hvor hver oppgave bygger spenning og gjør ting heitere. Etter rundene er det på tide å ta en avgjørelse – “super-dateren” må velge mellom hvem som beholdes, og den valgte velger om den vil gå eller bli. Dating kan være vanskelig, men Heit prøver å gjøre det lettere ved å legge til et element som skal gjøre at de slapper mer av og har det gøy – badstuen. Serien er produsert av Monster og lanseres 26. Desember på Prime Video i Norge.
  • Good Luck Guys, hvor Tonje Frigstad og Lasse Matberg er programledere, følger seks innflytelsesrike par som begir seg ut på et eventyr på landsbygda i Thailand, hvor de ser etter lykke og rikdom, drevet av et brennende ønske om å oppdage sin indre helt. Deltakere inkluderer Erlend Elias, Johannes Magnussen, Bettina Buchanan, Raylee, Tim Kristian Sørlie, Jenny Huse, Cathrin Pran, Magnus Waaler, Cecilie Andrea Varela, Nora Emilie Nakken, Nikko Løken og Benjamin Strand. Selv om alle er vant til storbyluksus, har ethvert valg og avgjørelse de har tatt ledet dem til dette punktet, hvor de begir seg ut på å teste deres fysiske og mentale robusthet. Hvem blir det siste paret som står igjen? Vinnerne vil ikke bare finne den bortkomne skatt og få velfortjent heder og ære, de vil også kalle seg «Ekte Eventyrere». Konseptet er laget av Banijay Productions i Frankrike. Good Luck Guys er produsert av Mastiff og lanseres 20. januar på Prime Video i Norge.
  • LOL: Last One Laughing har den kjente svenske skuespilleren og programlederen Eva Röse som programledere, som setter opp ti av Sveriges morsomste underholdere mot hverandre, hvor vinneren er den som klarer å holde maska, samtidig som de prøve rå få hverandre til å le – og dermed tape. Det står mye på spill, hvor komikerne konkurrerer om en halv million svenske kroner, som går til en veldedig organisasjon bestemt av vinneren. Underholdningsformatet byr på autentisk komedie av de svenske entertainerne Robert Gustafsson, Per Andersson, Anders «Ankan» Johansson, Anders Jansson, Clara Henry, Sussie Eriksson, Vanna Rosenberg, Edvin Törnblom, Louise Nordahl, og Özz Nûjen.

Investeringer i filmer med Nordisk Film

• Prime Video fortsetter å vise sine forpliktelser til nye filmutgivelser med annonseringen av avtalen med ledende filmstudio Nordisk Film. Fra 2023 vil kunder kunne strømme topprankede internasjonale og lokale filmer, i tillegg til hundrevis av episoder av barneinnhold, som en del av treårsavtalen. Kommende titler som er en del av dealen inkluderer John Wick: Chapter 4 med Keanu Reeves og Bill Skarsgård, The Hunger Games forløperen: Ballad of Song Birds and Snakes, og The Fabelmans av Steven Spielberg. Nordiske titler inkluderer den danske filmen Hunting Season 2, Kysset, i tillegg til den populære norske familieserien Den første julen i Skomakergaten og Bamse og The world’s smallest adventure i Sverige. Annonseringen i dag føyer seg inn I rekken av Prime Videos store utvalg av filmer, inkludert Amazon Original filmer, filmer fra MGM og andre ledende Hollywoodstudioer.

Lokale versjoner av The Bridge, Spice of Life med Stian Blipp, Good Luck Guys og Heit har blitt laget for alle de fire nordiske landene og Prime Video-kunder i Sverige, Danmark, Norge og Finland.

Mediekontakt

For alle mediehenvendelser relatert til disse annonseringene, vennligst kontakt:

Max Bellman - mabellma@amazon.com

Fredrik Lura – prime-video@gknordic.com

Max Bellman - mabellma@amazon.com
Fredrik Lura – prime-video@gknordic.com

Bilder

The Bridge. Foto: Daniel Ohlsson
Heit. Foto: Cato Ingebrigtsen
Spice of Life. Foto: Daniel Ohlsson

Om Prime Video

Prime Video - Nordics

Amazon Prime Video tilbyr kundene en enorm samling av filmer og serier – alle tilgjengelige for å se på hundrevis av kompatible enheter.

• Inkludert med Prime Video: Se populære filmer og TV-serier, inkludert prisvinnende Amazon Originals og andre eksklusive, og mer. Tenk EU-produserte Amazon Originals som Good Omens, The Grand Tour og All or Nothing: Arsenal, amerikanske hits som The Boys, The Terminal List, Reacher, Tom Clancys Jack Ryan, og Emmy og Golden Globe-vinnerne Fleabag og The Marvelous Mrs. Maisel, pluss filmer som Golden Globe-prisvinneren og Oscar-nominerte Borat Subsequent Moviefilm, og nylige hits Thirteen Lives og Samaritan. Alt tilgjengelig uten ekstra kostnad som en del av Prime Video, som er tilgjengelig i mer enn 240 land og territorier over hele verden (tilbud og titler varierer basert på plassering).
  • Umiddelbar tilgang: Se hjemme eller på farten med ditt valg av hundrevis av kompatible enheter. Strøm fra nettet eller bruk Prime Video-appen på kompatible smarttelefoner, nettbrett, spillkonsoller eller utvalgte smart-TVer.
  • Forbedrede opplevelser: Få mest mulig ut av hver visning med High Dynamic Range (HDR)- kompatibelt innhold. Gå bak kulissene til favorittfilmene og TV-programmene dine med eksklusiv X-ray access, drevet av IMDb. Lagre offline med utvalgte mobilnedlastinger for offline visning.
  • Personlig: Kunder kan bla gjennom brukergrensesnittet på sitt eget språk og se populære TV-serier og filmer med undertekster.

Om Amazon

Amazon styres av fire prinsipper: kundefokus i stedet for konkurrentfokus, lidenskap for oppfinnelser, forpliktelse til operasjonell fortreffelighet og langsiktig tenkning. Amazon streber etter å være jordens mest kundesentrerte selskap, klodens beste arbeidsgiver og klodens tryggeste sted å jobbe. Kundeanmeldelser, 1-Click shopping, personlige anbefalinger, Prime, Fulfillment by Amazon, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Career Choice, Fire-nettbrett, Fire TV, Amazon Echo, Alexa, Just Walk Out-teknologi, Amazon Studios og The Climate Pledge er noen av tingene som Amazon har utviklet. For mer informasjon, besøk Amazon.com/about og følg @AmazonNews.

Følg pressemeldinger fra Prime Video

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Prime Video på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Prime Video