Pressetreff med idrettsbyråd og NFF om finale i Champions League

NFF søker UEFA om å få Champions League-finalen for kvinner til Ullevaal i 2022 eller 2023. Fredag 22.11 kl. 10 gis media mulighet til å få innblikk i planene og ikke minst hva vi ønsker å bruke finalen til.

Kvinnefotball har en lang og tradisjonsrik historie i norsk fotball. Bakgrunnen for at NFF søker UEFA om Champions League-finalen er et sterkt ønske om å videreutvikle kvinnefotballen i Norge.

NFF ønsker å bruke interessen og engasjementet rundt finalen til å iverksette nye prosjekter både når det gjelder barne- og ungdomsfotballen og toppfotballen.

NFF har også en målsetting om å arrangere den første karbonnøytrale finalen. For å nå denne målsettingen, er vi avhengige av et tett samarbeid med Oslo kommune.

Fredag 22. november klokken 10.00 inviteres media til Oslo Rådhus til et pressetreff med idrettsbyråd Rina Mariann Hansen, direktør for eliteavdelingen i NFF, Lise Klaveness, og direktør for konkurranseavdelingen i NFF, Nils Fisketjønn.

Oppmøte på trappen utenfor Oslo Rådhus.

Vel møtt!

Spilleplan PostNord-ligaen 202020.12.2019 12:03:57 CETPressemelding

Kampene i de to avdelingene i PostNord-ligaen 2020 er nå klare. - NFF har fått inn mange ønsker, og vi har dessverre ikke mulighet til å innfri alle. Vi har tatt mest hensyn til banesperrer/turneringer på anlegg. Samtidig har vi prøvd å få til noen gode oppgjør rundt 16. mai. Nå må klubbene samarbeide om endelig spilledager og tider før terminlistemøtet 10. januar, sier seksjonsleder for turneringsadministrasjon og arrangement i NFF, Rune Pedersen. Her er spilleplanen for PostNord-ligaen avdeling 1 Her er spilleplanen for PostNord-ligaen avdeling 2

Spilleplan for Toppserien og 1. divisjon kvinner 202020.12.2019 11:02:44 CETPressemelding