Presseinvitasjon: Virke minner om digitalt konjunkturseminar i dag kl. 10

Ett år inn i pandemien ser vi på status for handels- og tjenestenæringen, en næring som samlet står for halvparten av verdiskapingen i Norge, og hva som venter disse virksomhetene på veien ut av krisen.

Du møter Ivar Horneland Kristensen, administrerende direktør i Virke og Lars Haartveit, sjeføkonom i Virke.

Dato: Onsdag 24. mars

Tid: 10.00 – 11.00

Sted: Webinar (ikke fysisk oppmøte)

Påmelding: Bruk lenken:

Ta kontakt for å avtale en-til-en intervju.

Har du spørsmål send epost til ar@virke.no eller ring 943 06 441.

Virke er hovedorganisasjonen for arbeidsgivere i handels- og tjenestenæringen. Det er næringer som står for halvparten av verdiskapingen i Norge. Vi kjemper for våre 24 000 medlemsvirksomheter slik at de er rustet for morgendagen, fordi deres utfordringer er våre utfordringer.

Virke: Norske nettbutikker med rekordomsetning - krisen fortsetter for klær og sko30.3.2021 10:22:57 CEST | Pressemelding

Økt smitte og enda mer omfattende smitterestriksjoner fører til krise for kles- og skobutikkene, med en nedgang på henholdsvis 19 og 34 prosent, samtidig som norske nettbutikker opplever rekordomsetning med en vekst på 74 prosent. Virke ber om kortsiktige tiltak for å få butikkene gjennom pandemien, og langsiktige tiltak for å gi like vilkår i den internasjonale konkurransen.