Presseinvitasjon: Virke inviterer til julehandelsseminar

Hvordan vil julehandelen påvirkes av koronakrisen og stengte grenser? Hva gjør annerledesåret 2020 med de langsiktige trendene innenfor julehandelen?

Virke inviterer til det årlige julehandelsseminaret, hvor vi legger frem årets prognoser for julehandelen.

Administrerende direktør Ivar Horneland Kristensen, direktør for Virke handel Harald J. Andersen og bransjedirektør for Virke dagligvare Ingvill Størksen vil presentere. Det blir anledning til å gjøre intervjuer etterpå. Arrangementet gjennomføres under strenge smitteverntiltak. Vi ber derfor om at alle som vil delta melder seg på.

Tid: Torsdag 5. november kl. 09-10.

Sted: Virkes lokaler, Henrik Ibsens gate 90.

Påmelding: Send epost til anders.saetra@virke.no  eller ring/send SMS til Anders Sætra på 48048458.

For mer informasjon og løpende tall på julehandel frem mot jul, besøk https://www.virke.no/bransjer/handel/julehandel/.

Virke er hovedorganisasjonen for handels- og tjenestenæringen i Norge, og representerer over 24 000 virksomheter. Vi jobber for bedre rammevilkår for våre medlemmer, og et Norge som verdsetter og satser på dem som driver virksomhet.

Følg pressemeldinger fra Virke

Siste pressemeldinger fra Virke

Størst økning i sommerhandelen for Vestfold og Telemark8.7.2021 06:30:00 CEST | Pressemelding

Sommeren 2020 ble tidenes beste for store deler av norsk detaljhandel. Virke, Hovedorganisasjonen for handels- og tjenestenæringen, anslår at vi i juli og august i år vil handle for 108 milliarder kroner. Det er snaut 6 milliarder kroner lavere enn i 2020, men 6 milliarder over “normalåret” 2019. Kaldt og vått vær vil være godt nytt for kjøpesentrene, mens sol og varme vil gi økt dagligvaresalg.

Sommerenhandelen viktigere enn julen for flere kommuner i Rogaland8.7.2021 06:30:00 CEST | Pressemelding

Sommerhandelen i Møre og Romsdal økte med 11,4 prosent8.7.2021 06:30:00 CEST | Pressemelding