Presseinvitasjon til NorSIS-konferansen: Ny rapport om nordmenns digitale sikkerhetskultur og fokus på netthets i arbeidslivet

Hvordan har nordmenns digitale sikkerhetskultur endret seg etter en lang periode med utstrakt bruk av hjemmekontor og et økt digitalt trusselnivå, og hvordan skal vi som samfunn håndtere netthets av ansatte som bare utfører jobben de er satt til å gjøre?

På NorSIS-konferansen den 23. og 24. november 2021, vil vi for sjette året legge frem rapporten «Nordmenn og digital sikkerhetskultur». Dette er en helt ny kartlegging av hvordan vi tenker rundt risiko på nett, hvor trygge føler vi oss, og hva vi gjør for å redusere sjansen for å bli utsatt for forskjellige typer datakriminalitet.

I tillegg til å belyse de siste truslene og trendene som er aktuelle i det digitale rom akkurat nå, vil også netthets i arbeidslivet være et viktig tema på konferansen. Hvordan håndterer vi at barnevernsansatte eller lærere blir utsatt for hets og sjikane på nett? Hvilket ansvar har arbeidsgiver, og hvor langt kan egentlig den enkelte ansatte gå med sine egne private ytringer i sosiale medier?

Til NorSIS-konferansen i Oslo kommer det en rekke spennende foredragsholdere og deltagere fra både næringsliv, sikkerhetsbransjen, media, akademia og politikken som vil holde innlegg og delta i panelsamtaler. Konferansier og ordstyrer er den tidligere programlederen og journalisten i NRK, Håkon Haugsbø.

I etterkant av innleggene legges det til rette for intervjuer av innledere og paneldeltakere.

Hva: NorSIS-konferansen 2021

Når: Tirsdag 23. november kl. 09: 00 - onsdag 24. november kl. 14:00

Hvor: Hotel Bristol, Kristian IVs gate 7, 0164 Oslo

Se hele programmet her: https://norsis.no/norsis-konferansen-2021/

Påmelding: Dersom du ønsker å delta fysisk på en eller begge konferansedagene, eller ønsker mer informasjon, ber vi om at du kontakter leder for partnerskap og myndighetskontakt, Karoline Tømte på karoline@norsis.no/ 924 83 897 i forkant.