Presseinvitasjon til Kina-besøket 16. mai

Den kinesiske folkekongressen kommer på offisielt besøk til Norge i tidsrommet 15-17 mai. En av programpostene omhandler en omvisning på Skimuseet i Holmenkollen. Besøket avsluttes med en rulleskidemonstrasjon med kinesiske og norske utøvere på parkeringsplassen utenfor Skimuseet.

Hvor: Skimuseet i Holmenkollen, Kongeveien 5, 0787 Oslo.
Når: Torsdag 16. mai, kl 10:00-10:45 (oppmøte senest kl. 09.40)

Fra idrettsorganisasjonen vil representanter fra Norges skiforbund, Skiforeningen og Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité være tilstede.

Idrettspresident Tom Tvedt og generalsekretær Karen Kvalevåg i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité vil være tilgjengelig for intervjuer om idrettens rolle i Kina-samarbeidet.

Intervjuønsker avtales på forhånd ved skriftlig henvendelse til kommunikasjonsansvarlig Finn Aagaard i NIF på e-post; finn.aagaard@idrettsforbundet.no senest 14. mai kl. 14.00.

Intervjuer vil kunne gjennomføres i etterkant av det formelle programmet.

Fotomuligheter ute:

• Ved ankomst kl. 10.00 ved inngangen til Skimuseet
  • Rulleskidemonstrasjon med kinesiske og norske utøvere på parkeringsplassen ca kl. 10.45.

Akkreditering for pressen

Akkreditering er nødvendig for å dekke det omtalte programpunktet i Holmenkollen. For påmelding, fyll inn skjemaet i vedlagte lenke her: Frist for påmelding er satt til 14. mai kl. 12.

Idrettsforbundet jobber videre for full gjenåpning av norsk idrett30.6.2020 12:58:29 CESTPressemelding

Store deler av norsk idrett er nå gjenåpnet. Dette gjelder all idrett for barn og ungdom hvor man kan trene normalt og gjennomføre lokale og regionale konkurranser fra 1. august. Toppidretten har fått grønt lys for trening og konkurranser så snart smittevernsprotokollene er på plass innen de ulike idrettene. I tillegg er trening og konkurranser tillatt for alle idretter – også for de over 19 år, som ikke medfører nærkontakt.

En annerledes Idrettsgalla 202122.6.2020 14:30:46 CESTPressemelding

Det blir idrettsgalla på NRK 9. januar 2021, men i en annerledes form enn seerne er vant til. Konkurransegrunnlaget i 2020, som følge av koronasituasjonen, gjør at de fleste klassene vil mangle prestasjonsgrunnlag som kvalifiserer for juryering. I den uvissheten som råder, vil det også kunne bli betydelige forskjeller i konkurransegrunnlaget for de ulike idrettene. Styret for idrettsgallaen har derfor besluttet at den store jubileumsgallaen, som skulle vært avholdt i Trondheim 9. januar, i sin helhet er flyttet til 8. januar 2022.