Norsk Fjernvarme

Presseinvitasjon til Fjernvarmedagene Urban Energi 16.-17. november

Energiminister Marte Mjøs Persen åpner årets utgave av Fjernvarmedagene Urban Energi i Oslo tirsdag 16. november.

Blant temaene for den to dager lange konferansen er hvordan fornybare varme- og kjøleløsninger i byer og tettsteder kan gjenbruke lokal energi og avlaste kraftnettet.

Konferansen arrangeres av Norsk Fjernvarme og tar for seg alt fra rørene i bygget, sirkulære energiløsninger, innovativ teknologi, rammevilkår, lokaldemokratiets rolle og de store visjonene.

Blant innlederne er rektor Klaus Moen ved Universitetet i Stavanger, daglig leder Svein Kvernstuen i batterifabrikken Beyonder, daglig leder Sigrun Gjerløw Aasland i miljøstiftelsen Zero, Energi 21-direktør Lene Mostue - og tegneserieskaper Børge Lund.

Arrangementet avsluttes med politisk debatt onsdag ettermiddag, hvor stortingsrepresentantene Matilde Tybring-Gjedde (H), Helge Andre Njåstad (Frp) og Mani Hussaini (Ap) deltar.

Sted: Radisson Blu Scandinavia, Holbergs gate 30, 0166 Oslo

Tid: Tirsdag 16. november kl 09.00 til onsdag 17. november kl 15.00

Program: se nettsiden urbanenergi.no

Akkreditering: https://bit.ly/UB-21

Det er ventet nærmere 250 deltager, innledere og utstillere til arrangementet.

For spørsmål og mer informasjon, ta kontakt med daglig leder Trygve Mellvang Tomren-Berg i Norsk Fjernvarme på trygve@fjernvarme.no eller mobil 95 866 933

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om Norsk Fjernvarme

Norsk Fjernvarme
P.b. 7184 Majorstuen

Norsk Fjernvarme er en interesseorganisasjon for norsk fjernvarmebransje. Foreningen har som hovedmål å fremme utvikling av fjernvarme og -kjøling basert på fornybar eller gjenvunnet energi. Vi representerer i dag 45 selskaper innen produksjon og distribusjon av fjernvarme og -kjøling, samt nær 80 assosierte medlemmer med interesser i bransjen (leverandører og konsulenter). Medlemmene står for over 90 prosent av fjernvarmeproduksjonen i landet.

Følg pressemeldinger fra Norsk Fjernvarme

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norsk Fjernvarme på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norsk Fjernvarme