Norsk Fjernvarme

Presseinvitasjon til Fjernvarmedagene Urban Energi 16.-17. november

Mandag 16. november klokka ni åpner olje- og energiminister Tina Bru årets utgave av Fjernvarmedagene Urban Energi. Konferansen er heldigital, men med flere live-sendinger fra vårt utendørs studio på Majorstua i Oslo - med Frognerparken som ramme.
Dette er noen av de mange innlederne som er med på årets utgave av Fjernvarmedagene Urban Energi

Takket være det digitale formatet, kan årets arrangement dekkes fra hvor som helst i landet. Det blir også rikelig med muligheter til kontakt med aktuelle kilder blant deltakerne for arbeidende presse.

Selve programmet bygger videre på suksessen fra tidligere år og viser fram hele spekteret av hvordan byene og tettstedenes egne varme- og kjøleløsninger kan spille en sentral rolle i det norske lavutslippssamfunnet.

Denne gangen foregår det hele altså på en digital plattform med innlegg, utstillinger og sosial aktivitet, men også med TV-sendinger fra Bergen, Trondheim og vårt live, utendørsstudio utenfor Næringslivets Hus på Majorstua i Oslo.

Sted: Arrangementets digitale plattform OnAir.

Tid: Mandag 16. november kl 09.00 til tirsdag 17. november kl 16.00

Program og innledere: se nettsiden urbanenergi.no

Akkreditering: https://bit.ly/UB2020-presse

Olje- og energiminister Tina Bru (H) innleder på selve åpningen av arrangementet klokka 09.00 mandag 16. november - i samtale med daglig leder Trygve Mellvang Tomren-Berg i Norsk Fjernvarme.

Årets vertskap for arrangementet er BKK Varme og urbane, sirkulære energiløsninger er tema for to sendinger fra Bergen på arrangementets åpningsdag.

Tirsdag 17. november åpnes med en samtale med administrernde direktør Eli Grimsby i den nye kommunale eiendomskjempen Oslobygg. I en egen sending fra Trondheim, inviterer Statkraft Varme og SINTEF Energi til seminar om hvordan byens mange energikilder kan gjenbrukes med blant annet innlegg fra Ivar Koteng i Koteng eiendom.

Senere på dagen møtes stortingspolitikernee Liv Kari Eskeland (H) og Ruth Grung (Ap) til politisk bordtennisduell om aktuelle, politiske spørsmål for alle som er opptatt av urbane energiløsninger.

Blant mye annet.

Det er ventet over 200 deltager, innledere og utstillere til arrangementet.

For spørsmål og mer informasjon, ta kontakt med daglig leder Trygve Mellvang Tomren-Berg i Norsk Fjernvarme på trygve@fjernvarme.no eller mobil 95 866 933

For å se denne videoen, må du gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Bilder

Om Norsk Fjernvarme

Norsk Fjernvarme
P.b. 7184 Majorstuen

Norsk Fjernvarme er en interesseorganisasjon for norsk fjernvarmebransje. Foreningen har som hovedmål å fremme utvikling av fjernvarme og -kjøling basert på fornybar eller gjenvunnet energi. Vi representerer i dag 45 selskaper innen produksjon og distribusjon av fjernvarme og -kjøling, samt nær 80 assosierte medlemmer med interesser i bransjen (leverandører og konsulenter). Medlemmene står for over 90 prosent av fjernvarmeproduksjonen i landet.

Følg pressemeldinger fra Norsk Fjernvarme

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norsk Fjernvarme på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norsk Fjernvarme