Presseinvitasjon: «Skal vi danse» - 9. november

Lørdag 9. november kl. 19.30 er det klart for semifinalen i årets «Skal vi danse». Presse inviteres til å være til stede.

Semifinalistene Victor, Jørgine og Aleksander skal kjempe om finaleplassene. Foto: Espen Solli/TV 2

Oppmøte for presse: Kl. 19.00.

Journalister følger sendingen fra presserommet i Nydalen studio, mens vi har et begrenset antall plasser til fotografer i salen.

Adresse: Gullhaug torg 3.

TV 2 har også en egen stillsfotograf til stede under sending, som publiserer bilder forløpende til NTB Scanpix.

Sendingen starter kl. 19.30, og sendes direkte på TV 2.

Kl. 21.00 er det nyheter, vær og sport på TV 2, da vil det være mulig å gjøre korte intervjuer med deltakerne på parketten.

Siste del av «Skal vi danse» starter kl. 21.30. Når sendingen er over er det også anledning til å gjøre korte intervjuer med deltakerne.

Dette skal parene danse i semifinalen:

* Jørgine og Jørgen skal danse vals til «I will always love you» med Whitney Houston, og jive til «Land of 1000 dances» av Wilson Pickett.

* Aleksander og Nadya skal danse quickstep til «I´ll be there for you» av The Rembrandts og argentinsk tango til «El tango de Roxanne» fra Moulin Rouge.

* Victor og Rikke skal danse vals til «What the world needs now» av Burt Bacharach og salsa til «Rythm is gonna get you» av Gloria Estefan.

Programledere: Katrine Moholt og Anders Hoff.

Dommere: Trine Dehli Cleve, Egor Filipenko, Merete Lingjærde og Tore Petterson.

Dersom du ønsker å dekke sendingen fra Nydalen må du gi tilbakemelding til presseansvarlig Siril Vatne Meling (sme@tv2.no) innen torsdag kl. 15.00. Vennligst presiser om du trenger fotoplass i salen.

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sport 1 og 2, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.