Presseinvitasjon: «Skal vi danse» - 5. oktober

Lørdag 5. oktober kl. 19.30 er det klart for program seks av årets «Skal vi danse». Presse inviteres til å være til stede under det som blir en eventyrlig aften i studio.

Oppmøte for presse: Kl. 19.00.

Journalister følger sendingen fra presserommet i Nydalen studio, mens vi har et begrenset antall plasser til fotografer i salen.

Adresse: Gullhaug torg 3.

TV 2 har også en egen stillsfotograf til stede under sending, som publiserer bilder forløpende til NTB Scanpix.

Sendingen starter kl. 19.30, og sendes direkte på TV 2.

Kl. 21.00 er det nyheter, vær og sport på TV 2, da vil det være mulig å gjøre korte intervjuer med deltakerne på parketten.

Siste del av «Skal vi danse» starter kl. 21.30. Når sendingen er over er det også anledning til å gjøre korte intervjuer med deltakerne.

«Skal vi danse» byr denne lørdagen på eventyrlig aften. Her skal deltakerne danse til musikk fra - og inspirert av - eventyr, Disney og fantasy.

Dette skal parene danse på lørdag:

* Emilie og Ivo/Santino skal danse tango til «What You're Waiting For» (Gwen Stefani) - inspirert av «Alice i Eventyrland».

* Jørgine og Jørgen skal danse samba til «How Far I'll Go» av Alessia Cara fra filmen «Vaiana».

* Victor og Rikke skal danse quickstep til «I Just Can't Wait To Be King» fra «Løvenes Konge».

* Sandra og Bjørn skal danse slowfox til «Let It Go» fra «Frost».

* Trine og Glenn Jørgen skal danse quickstep til «A Spoonful of Sugar» fra «Mary Poppins».

* Aleksander og Nadya skal danse paso doble til «Dance of the Sugar Plum Fairy» fra «Nøtteknekkeren» av Tsjajkovskij.

* Isabel og Benjamin skal danse slowfox til «A Whole New World» fra Aladdin.

* Christian og Marianne skal danse paso doble til «Dovregubbens hall» (E.Grieg)/«Run Boy Run» (Woodkid) - inspirert av Askeladden.

Programledere: Katrine Moholt og Anders Hoff.

Dommere: Trine Dehli Cleve, Egor Filipenko, Merete Lingjærde og Tore Petterson.

Dersom du ønsker å dekke sendingen fra Nydalen må du gi tilbakemelding til presseansvarlig Håvard Solem på havard.solem@tv2.no innen torsdag kl. 15.00. Vennligst presiser om du trenger fotoplass i salen.

Håvard SolemPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Blålys, Gullruten, Idol, Kompani Lauritzen, Landskampen, Skal vi danse og TV 2s høstlansering.

934 35 922hvl@tv2.no

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole.