Hold Norge RentHold Norge RentHold Norge Rent

PRESSEINVITASJON // Rydd med statsminister Erna Solberg og klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn

6 og 7. september skal statsminister Erna Solberg og klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn være med Hold Norge Rent ut på ryddeaksjon som en del av den store lanseringen rundt Strandryddeuka 2020.

I samarbeid med Oslofjordens Friluftsråd og Cleanshores Bergen inviterer Hold Norge Rent til to separate ryddeaksjoner med henholdsvis statsminister Erna Solberg og klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn.

Ryddeaksjon Bergen med statsminister Erna Solberg

Tid: Søndag 6. september kl. 10:00 - 16:00
Sted: Bergen omegn (detaljer om oppmøtested vil bli gitt ved påmelding)

• Arrangør stiller med nødvendig ryddeutstyr, hansker og sekker, munnbind til transportfasen og lett servering rundt kaffebålet, fartøy til personer og plasten.
  • Alle må være kledd for været, ta med mat og drikke. Tilgang til urbane toalettfasiliteter vil være via ti minutter med båt.

NB! På grunn av smittevern vil det være begrensede plasser på dette arrangementet. Påmelding skjer via e-post til rune.gaaso@cleanshores.global

Program:
10:00-11:30:
Henting av frivillige på oppmøtepunkt skjer kontinuerlig på dette tidspunktet (Vi kan gjøre avtale om henting/bringing ved spesielle behov).
13:30-14:30: Bålprat med enkel servering
14:30-15:00: Opprydding, vekt-estimering, opptelling
15:00-16:00: Retur til kai

Deltakende organisasjoner:

1. Clean Shores Bergen (arrangør)
  2. Naturvernforbundet i Hordaland
  3. Redningsselskapet
  4. Levende Hav (In The Same Boat/NMF)
  5. Havkollektivet/Lei en Biolog
  6. Bergen og Omland Friluftsråd
  7. Hold Norge Rent
  8. VILL huset
  9. Framo

Ryddeaksjon Jeløya med klima- og miljøminister Sveinung Rotevatn

Tid: Mandag 7. september kl. 11 - 13:00
Sted: Oppmøte Son (detaljer om oppmøtested vil bli gitt ved påmelding)

• Arrangementet er et samarbeid med skjærgårdstjenesten i Moss og Fredrikstad og Oslofjordens Friluftsråd.
  • Friluftsrådet har med nødvendig utstyr som hansker og sekker.
  • Arrangementet er utendørs, kle deg etter forholdene og ha på gode sko.

Program:

1. Oslofjordens Friluftsråd er vertskap og ønsker velkommen ved kai i Son.
  2. Båttransport fra Son til Jeløya med mat og drikke
  3. Oslofjordens Friluftsråd ønsker velkommen til Jeløya og informerer kort om "Ren Oslofjord" og stranden som skal ryddes
  4. Hold Norge Rent forteller om 10 år med frivillig rydding
  5. Klima- og miljøministeren sparker i gang Strandryddeuka 2020
  6. Skjærgårdstjenesten Moss og Fredrikstad avslutter
  7. Vi rydder søppel og registerer i appen Rydde

NB! På grunn av smittevern vil det være begrensede plasser på dette arrangementet. Påmelding skjer via e-post til livmarit@oslofjf.no

Nedre Vollgate 9

Følg saker fra Hold Norge Rent

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Hold Norge Rent på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Hold Norge Rent