PRESSEINVITASJON // Rydd med oss i Hemsedal

12. september er "Vi rydder på land"-dagen og Destinasjon Hemsedal, SkiStar, SpareBank 1 Hallingdal Valdres vil sammen med Hold Norge Rent invitere pressen til å delta.

Mandag 12. september inviterer Hold Norge Rent med samarbeidspartnere til ryddeaksjon i Hemsedal. Hvorfor skal man rydde på land under Strandryddeuka? Jo, som vi bruker å si: "Fordi havet begynner her".

Søppel som er på avveie på land er likeså viktig å rydde som det langs kysten eller det som allerede har havnet i vannet. Denne dagen rydder vi altså på land langs vassdrag og innsjøer, elver og i byrommet - og på fjellet!

Bli med på en dag der både næringsliv og frivillige engasjerer seg i opprydding av søppel i Hemsedal. Søppelplukking engasjerer flere frivillige enn noen annen aktivitet for miljøet, og siden det er frivillighetens år, feirer vi dette gjennom hele Strandryddeuka.

Program:

Kl. 13.00 Richard Taraldsen fra Visit Hemsedal ønsker velkommen
Kl. 13.05 – 13.20 Taler fra varaordfører i Hemsedal kommune Petter Owesen, markedssjef Sparebank 1 Hallingdal Valdres Torill Engebakken og representant fra Skistar
Kl. 13.20 Mari Mo Osterheider fra Hold Norge Rent inviterer til ryddeaksjon
Kl. 13.30 Utdeling av hansker og sekker – vi rydder i nærområdet
Kl. 14.30 Samling av søppel og ryddere ved oppmøtested
Kl. 15.00 Slutt

Sted: Høvlerivegen 6, 3560 Hemsedal

Når: Mandag 12. september kl. 13-15.00

Meld din interesse for arrangementet ved å ta kontakt med mari@holdnorgerent.no eller merethe@holdnorgerent.no

Mari Mo OsterheiderFagleder forebygging og opprydding

Mari har lang erfaring fra arbeid mot forsøpling og har bred kompetanse på feltet. Fra april 2022 har hun ledet Hold Norge Rents avdeling for forebygging og opprydding. I tillegg til å være fagleder er Mari prosjektleder for Kunnskapsbasen og bistår kommunene i arbeidet mot forsøpling.

Tel:+47 905 69 619mari@holdnorgerent.no

Merethe HommelsgårdKommunikasjonsleder

Nedre Vollgate 9

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Hold Norge Rent på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.