Presseinvitasjon: Premierefest for sesong 2 av «Generasjon Z» 18. november!

Presse inviteres til premierefest for sesong 2 av «Generasjon Z» 18. november.

Fra venstre: Herman, Camilla, Aiba, Anders, Ylva og Emma.

Dato: 18.11.2019
Tid: kl. 19-20
Sted: Vega Scene, Hausmanns gate 28, Oslo

Mandag 18. november er det premierefest for andre sesong av «Generasjon Z» på Vega Scene.
TV 2 har egen fotograf til stede som publiserer bilder fortløpende til NTB Scanpix. Presse som ønsker å komme kan ta kontakt med pressekontakt Tara S. Nilsen (tara.nilsen@tv2.no // 928 22 508).

Om «Generasjon Z» sesong 2:
Møt seks unge mennesker som har valgt sin egen vei. De har alle store planer og de gjør alt for å oppnå drømmen. De har høye forventninger, både til seg selv og omgivelsene. Denne serien tar unges hverdag på alvor og speiler livet til de unge i et av verdens rikeste land anno 2019.

I denne sesongen følger vi seks profiler, hvor Camilla og Aiba er sesongens nye innskudd:

Anders Eggan (22)
Proffbokser
Anders har fått seg kjæreste og jobber mot sin 5. proffkamp. Som alltid møter han på store utfordringer når det kommer til skade i en risikofylt sport. Men støttespillere som kjæreste og familie er der og backer så godt de kan frem mot kamp.

Emma Ellingsen (18)
Modell, YouTuber, født i feil kropp-ambassadør
Fyller 18 år i høst og går over i voksenverden. Hun er nå klar for kjønnskorrigerende operasjon, men det er lang ventetid og hun har ikke fått noe konkret dato på operasjonene. Hun er utålmodig med å få gjort operasjonen, men prøver å fylle dagene med jobb og nye spennende samarbeid. Hun er fremdeles veldig opptatt av å være en sterk talsperson for folk som er født i feil kropp. Dette er noe hun virkelig brenner for.

Ylva Olaisen (19)
Artist
Ny manager og ny musikk. Er russ og snart ferdig på skolen, og nå kan hun endelig vie livet sitt til det hun elsker aller mest. Med ny manager i København og en kjæreste i Malmø, så ønsker hun å flytte dit, men utfordringen er å få nok penger til å flytte fra Kristiansand. Hun er utålmodig og vil komme et steg videre med musikken, men man blir ikke nødvendigvis rik av å drive med musikk..

Herman Dahl (17)
YouTuber
Han har startet sitt første år på videregående for å dyrke sin store lidenskap på medielinja. Han lever et lykkelig ungdomsliv med mange gode venner og familie rundt seg. Denne sesongen opplever han også motgang etter han har inngått et kontroversielt samarbeid med Oslo kommune. Han går til psykolog og er ærlig på at dette har gått inn på han. Før var det barn som kritiserte han, nå er det voksne. Og det gjør vondt. Som et plaster på såret vinner Herman Gullsnutten.

Camilla Skjærdal (20)
Nestleder i Røde Kors
Hun har tusen baller i lufta, og studerer ved siden av sin rolle i Røde Kors Ungdom. Hun brenner blant annet for psykisk helse hos ungdom og vil vise at røde kors kan være et fint sted å være frivillig. Hun står overfor et stort valg om å stille til leder. Dette kan resultere i at hun må flytte fra Bergen til Oslo, og da flytte fra sin kjæreste og samboer Eirik. Han betyr alt for henne, så dette er et stort og vanskelig valg.

Aiba/Kristian Frantzen (18)
Skuespiller/artist
Aiba debuterte som skuespiller i NRK-serien "17", og vi følger ham mens han er i full gang med oppfølgeren "18". Men det er ikke kun skuespill som opptar hans tid. Som en del av Nora-kollektivet er en musikkariere det han virkelig ønsker å oppnå. Og vi er med når han signerer platekontrakt med Sony!

Fra venstre: Herman, Camilla, Aiba, Anders, Ylva og Emma.

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sport 1 og 2, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.