Presseinvitasjon: Legger fram to nye rapporter 2. februar

Hvordan går det med politiets innsats mot datakriminalitet og hvordan fungerer kontrollen av eksport av våpen og varer som kan bli brukt til produksjon av masseødeleggelsesvåpen? Dette er tema i de to nyeste rapportene fra Riksrevisjonen.

Riksrevisor Per-Kristian Foss presenterer to nye rapporter 2. februar. Foto: Ilja Hendel/Riksrevisjonen

Riksrevisor Per-Kristian Foss presenterer resultatet av de to undersøkelsene.

Tid: Tirsdag 2. februar kl. 12

Kanal: Teams

Rapportene er tilgjengelig på riksrevisjonen.no fra kl. 11 samme dag.

Ønsker du å delta? Meld deg på ved å sende en e-post til redaksjonen@riksrevisjonen.no. Vi sender deg en invitasjon i Outlook med Teams-lenke.

Riksrevisor Per-Kristian Foss presenterer resultatet. Vi åpner for spørsmål fra pressen etter presentasjonen av hver undersøkelse. Foss og ekspedisjonssjefene Annette Gohn-Hellum (om datakriminalitet) og Aleksander Åsheim (om eksportkontroll) er tilgjengelige for intervjuer etter presentasjonen. Meld gjerne fra til oss på forhånd hvis du ønsker et intervju.

Vi gjør opptak av møtet, men kun riksrevisors presentasjon blir publisert på riksrevisjonen.no, ikke spørsmålsrunden.

Følg saker fra Riksrevisjonen

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Riksrevisjonen på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Riksrevisjonen

Riksrevisjonens årlige rapportering til Stortinget om forvaltningen av statens interesser i selskaper: Sensitive helseopplysninger er ikke godt nok beskyttet. Equinors utenlandsinvesteringer: Olje- og energidepartementet burde hatt bedre oversikt15.12.2020 11:00:00 CETPressemelding

Det er vesentlige svakheter i helseforetakenes grunnleggende sikkerhetstiltak. Det viser en av undersøkelsene i Riksrevisjonens kontroll. En IKT-angriper kan gjøre betydelig skade ved å stjele, manipulere eller slette helsedata. Et dataangrep kan true pasientsikkerheten og få store konsekvenser for pasientbehandlingen.

Påminnelse om digital pressekonferanse: Hvordan forvalter departementene statens eierinteresser i selskaper?15.12.2020 08:00:34 CETPresseinvitasjon

I dag offentliggjør Riksrevisjonen resultatet av den årlige kontrollen med forvaltningen av statens eierinteresser i selskaper. Seks enkeltundersøkelser legges frem samtidig. Vi har blant annet kontrollert helseforetakenes forebygging av IKT-angrep og Olje- og energidepartementets oppfølging av Equinors utenlandsinvesteringer. Velkommen til digital pressekonferanse kl. 12.