Presseinvitasjon: Hvordan unngå at folkehelsa går 71° rett vest?

I dag er mer enn 75% av befolkningen i Norge inaktive, i snitt dør så mange som 24 personer hver dag av inaktivitet. Onsdag 23. september inviterer Aktiv mot Kreft og Norsk Friluftsliv til debatt om folkehelsa i Norge.

Målet for debatten er å komme frem til fem konkrete tiltak for å unngå at folkehelsa i Norge går 71° rett vest.

Når: Onsdag 23. september kl. 17-18

Sted: Vipps sine kontorlokaler - Dronning Eufemias gate 42. Debatten sendes også live på Facebook kl.17: https://www.facebook.com/events/2771139759873672/

Programleder: Stine Lise Hattestad Bratsberg

Politikere:
Geir Jørgen Bekkevold (Leder Helse-og omsorgskomiteen, KrF)
Amalie Gunnufsen (Sentralstyremedlem Unge Høyre)
Hege Haukeland Liadal (Medlem Helse-og omsorgskomiteen, Ap)

VS

AKTIVister:
Gro Hammerseng-Edin
Ole Petter Hjelle
Mads Kaggestad

Det blir også en munter duell á la 71° Nord ledet av Karoline Dyhre Breivang.

På grunn av korona må media som ønsker å delta melde seg på: thilda@aktivmotkreft.no
Debatten kan også følges digitalt, og det kan sendes bilder fra debatten til interesserte. Kontakt thilda@aktivmotkreft.no for bildeforespørsler.

Helle Aanesen, leder Aktiv mot Kreft
Mob: +47 932 70707