Presseinvitasjon: Hvordan forvalter departementene statens eierinteresser i selskaper?

Tirsdag 15. desember offentliggjør Riksrevisjonen resultatet av den årlige kontrollen med forvaltningen av statens eierinteresser i selskaper. Seks enkeltundersøkelser legges frem samtidig. Vi har blant annet kontrollert helseforetakenes forebygging av IKT-angrep og Olje- og energidepartementets oppfølging av Equinors utenlandsinvesteringer.
Riksrevisor Per-Kristian Foss legger frem resultatene f 15. desember kl. 12. Foto: Riksrevisjonen/Ilja Hendel

Kanal: Teams.

I tillegg til den årlige kontrollen har vi gjennomført seks undersøkelser på områder der vi mener det er risiko for feil i forvaltningen som har stor økonomisk, samfunnsmessig eller prinsipiell betydning. Vi har undersøkt

• Helseforetakenes forebygging av IKT-angrep
  • Olje- og energidepartementets oppfølging av Equinors utenlandsinvesteringer
  • Styring og oppfølging av drift og måloppnåelse i Space Norway AS
  • Bane NORs drift, vedlikehold og investeringer
  • Informasjonssikkerhet i Norfund
  • Kvaliteten på informasjon om forventede ventetider i ordningen med fritt behandlingsvalg

Rapportene er tilgjengelig på riksrevisjonen.no fra kl. 11.

Ønsker du å delta? Meld deg på ved å sende en e-post til redaksjonen@riksrevisjonen.no. Vi sender deg en invitasjon i Outlook med Teams-lenke.

Riksrevisor Per-Kristian Foss presenterer resultatet. Vi åpner for spørsmål fra pressen til slutt. Foss og ekspedisjonssjef Annette Gohn-Hellum er tilgjengelige for intervjuer etter presentasjonen. Meld gjerne fra til oss på forhånd hvis du ønsker et intervju.

Vi gjør opptak av møtet, men kun riksrevisors presentasjon blir publisert på riksrevisjonen.no, ikke spørsmålsrunden.

Følg pressemeldinger fra Riksrevisjonen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Riksrevisjonen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Riksrevisjonen