Presseinvitasjon: Grønn lunsj med Berg og Borgen

Norsk Friluftsliv inviterer til grønn lunsj med Lan Marie Berg, Marianne Borgen og Rina Mariann Hansen på Grefsenkollen utsiktspunkt.
GREFSENKOLLEN UTSIKTSPUNKT: Norsk Friluftsliv inviterer til Grønn lunsj med Lan Marie Berg og Marianne Borgen på Grefsenkollen utsiktspunkt. Foto: Paulina Cervenka

Friluftslivets uke arrangeres over hele landet 31. august til 8. september, hvor #nattinaturen er åpningsarrangementet.

Byrådet i Oslo er opptatt av at å legge til rette for at flere kan delta i friluftsaktiviteter, og få fine turopplevelser i nærheten av der de bor. Nettopp Friluftslivets uke er en gyllen mulighet til å bli kjent med friluftsmulighetene i nærområdet.

Byrådet er i gang med å finne ut av hvem som er mest aktive i friluftslivet, og hva som skal til for å få flere til å bruke naturen.

- I Oslo har vi flott tilgang på fantastiske og kortreiste friluftsopplevelser med turveier, elver, fjorden og Marka. Fra byrådets side er vi opptatt av å legge enda bedre til rette sånn at flere kan oppleve ekte friluftsglede. I et samfunn hvor alt går raskere og raskere, er jeg overbevist om at dette bare vil bli enda viktigere i årene som kommer. Derfor har vi satt i gang en kartlegging av friluftsaktiviteten blant barn og unge, for å se hva vi kan gjøre bedre fra kommunens side fremover, sier miljøbyråd Lan Marie Berg.

Tid: Tirsdag 27. august kl. 10.

Sted: Grefsenkollen utsiktspunkt. Cirka 100 meters gange fra den nederste parkeringsplassen på Grefsenkollen. Utsiktspunktet gir fri utsikt over hele Oslo by. (Se vedlagt kart)
Stien fra parkeringsplass til utsiktspunktet vil bli merket.

Påmelding: linn@norskfriluftsliv.no – 45 21 34 72.