Presseinvitasjon: Fjellvettdagen

Mandag 3. april markerer Røde Kors og DNT den årlige Fjellvettdagen for å minne folk om trygg ferdsel i påskefjellet.
Fjellvettregel nummer 7 minner om bruk av kart og kompass. FOTO: Marius Dalseg/DNT

Tid og sted: Den Norske Turistforening (DNT) og Røde Kors markerer Fjellvettdagen på Oslo Sentralstasjon mandag 3. april kl. 08.00 - 09.30.

Kontaktperson: Ta kontakt med kommunikasjonssjef i DNT, Simen Rommetveit Halvorsen, på 98639498 eller simen.halvorsen@dnt.no for intervjuavtaler eller mer informasjon.

Påskeferien er rett rundt hjørnet, og det ventes mange besøkende til DNTs hytter landet rundt. Røde Kors på sin side bemanner rundt 150 vakthytter over hele landet.

Generalsekretær i Røde Kors, Anne Bergh og generalsekretær i DNT, Dag Terje Klarp Solvang, stiller sammen med kollegaer i de to organisasjonene. De vil dele ut Fjellvettreglene til de som passerer på stasjonen, minne om hva som skal til for å være trygg i påskefjellet og gi gode tips til tur.

DNTs infotjeneste i påskefjellet åpner fredag

Medarbeidere i DNTs kommunikasjonsavdeling etablerer informasjonskontor på Hardangervidda, først på Solheimstulen Turisthytte og deretter på Mårbu Turisthytte.

Fra fredag 31. mars til onsdag i påskeuka kan DNT rapportere direkte fra påskefjellet. Redaksjonene kan få daglige oppdateringer fra fjellet, settes i kontakt med DNT-kilder i hele landet og få ferske bilder og videoer.

Dersom din redaksjon ønsker informasjon om hva som skjer i fjellet eller ønsker intervjuer med vertskap, gjester eller ansatte i DNT - ta kontakt med DNTs fjellinformasjon!

DNTs pressetelefon er åpen dag og kveld hele påsken, også fridagene: 484 50 526 (ikke sms

Fjellvettreglene deles ut under Fjellvettdagen. FOTO: DNT