Presseinvitasjon (endret dato): Webinar med Amazon-topp – frir til norske netthandlere

(Denne invitasjonen sendes på nytt - nå med korrekt dato): Etter å ha festet grepet om det svenske markedet, frir nettgiganten Amazon nå til norske netthandlere for å ta i bruk verdens største markedsplass. Onsdag 17. mars deltar Amazon-toppen Andreas Baller (Head of Marketplace) på åpent webinar for norske interessenter, og snakker om Skandinavia-satsingen. Det hele skjer i regi av det norske Amazon-byrået Markitekt.

28. oktober i fjor åpnet Amazon sin markedsplass i Sverige, og allerede etter noen dager kunne kundene velge mellom mer enn 150 millioner produkter. I USA står Amazon for 50 prosent av all netthandel, og 4-5 prosent av all detaljhandel går gjennom denne handelsplattformen (kilde: eMarketer).

Det norske markedsføringselskapet Markitekt har som formål å hjelpe norske selskaper og merkevarer å lykkes på markedsplasser som Amazon. Selskapet håper vi kan bli litt klokere på Amazons ønsker og planer for norske leverandører etter webinaret onsdag 17. mars klokken 11-12.

-Noen aktører frykter Amazon, mens andre vil se det som en enorm mulighet til å selge sine produkter og tjenester – ikke bare i Norge, men også ut i verden, sier daglig leder Stian Hexeberg i Markitekt.

-Det er ikke ofte at Amazon er så lett tilgjengelige og letter på sløret, så denne anledningen kan være nyttig for alle som vil lære mer om hvordan verdens største online handelsplass fungerer, om satsingen på Skandinavia, og om hvordan norske leverandører kan utnytte denne enorme, grenseløse handelsplassen, sier Hexeberg.

Foruten Head of Marketplace Andreas Baller og Stian Hexeberg, vil også key account Signe B. Larsson for Amazon Sverige delta. Webinaret er gratis og åpent for alle, inkludert pressen. I etterkant av innleggene vil det også åpnes for spørsmål fra deltagerne.

Mer informasjon og påmelding finner du på: https://register.gotowebinar.com/register/3251305774778993164

For spørsmål, kontakt gjerne Stian Hexeberg på telefon 466 14 992.

Bildetekst: Jonathan Griffith (t.v.) og gründer og daglig leder Stian Hexeberg i Amazon-selskapet Markitekt.

Om Markitekt AS

Markitekt AS

Markitekt er et markedsføringbyrå som tar store og små bedrifter til nye høyder på Amazon.com.