Presseinvitasjon: Bli med på innsiden av «Petter i fengsel»

Onsdag 4. mars inviterer Petter Nyquist og Teddy TV til presentasjon og visning av dokumentarserien «Petter i fengsel», der Petter forteller om sitt møte med norsk kriminalomsorg. Presse inviteres til å være til stede.

Foto: Thomas Løberg/TV 2

Petter "Uteligger" Nyquist har i sin dokumentarserie «Petter i fengsel» tatt veien fra gata og inn i Halden høysikkerhetsfengsel.

Etter 30 dager i fengsel, og ett år sammen med de han ble kjent med på innsiden, har Petter et unikt innblikk i livet til gjengangerne i norske fengsler. Fungerer straffen for dem? Blir de rehabilitert? Hvorfor ender så mange tilbake i fengsel og hvilke erfaringer gjorde Petter seg under arbeidet med dokumentarserien?

Etter Petters presentasjon åpnes det for spørsmål. Det vil bli anledning til å gjøre intervjuer etter at presentasjonen er ferdig, ca. kl. 19.15.

Tidspunkt: Onsdag 4. mars kl. 17.00 – 19.00.

STED: Filmens Hus, Dronningens Gate 16, 0152 Oslo

Blant gjestene som er på plass under presentasjonen på Filmens Hus er justisminister Monica Mæland og TV 2-sjef Olav T. Sandnes.

Dersom du ønsker å å være til stede ta kontakt med presseansvarlig Siril Vatne Meling på sme@tv2.no eller tlf. 970 43 166 innen tirsdag 3. mars kl. 15.00.

Foto: Thomas Løberg/TV 2

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sport 1 og 2, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no og TV 2 Skole.