Presseinvitasjon: ABB, Oslo Havn og Trondheim kommune viser hvordan storbyer kan bli karbonnøytrale FØR 2030 - webinar 24.9.20 kl. 10-10.45

Webinaret gir innsikt og konkrete eksempler på hvordan byer som Oslo kan bli CO2-nøytrale innen 2030.

Dette er en unik mulighet for en samlet og kompakt gjennomgang av EUs plussbyprosjekt i Trondheim (Positive City Exchange) og Oslo Havns plan for å bli en nullutslippshavn, samtidig som samarbeid må til for å sikre bruk av transport og bygg- og anleggsplasser med nullutslippsløsninger.

Både Trondheim kommune og Oslo Havn deltar med innledere.

Webinaret er en del av Oslo Innovation Week og er et fellesarrangement i regi av ABB og Energy Valley.

Mer informasjon og påmelding hos:

Even Fladberg, informasjonssjef i ABB

Mobil 46 81 44 83

even.fladberg@no.abb.com

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) er et ledende globalt teknologiselskap som driver omstillingen av samfunnet og industrien for å oppnå en mer produktiv og bærekraftig fremtid. Gjennom banebrytende ingeniørkunst, der programvare koples sammen med produkter innen elektrifisering, robotisering, automatisering, motorer og omformere, skaper ABB løsninger som løfter teknologiens muligheter til nye høyder. ABBs fremgang bygger på mer enn 130 års teknologisk lederskap og drives fremover av rundt 110 000 talentfulle medarbeidere i over 100 land.

www.abb.com