Presseinvitasjon: ABB markerer milepæl for grønn teknologisuksess, Skien 21.11.2019

Har produsert 1 000 000 koblingsanlegg i Skien for distribusjon av strøm og fornybarbransjen.

Slike koblingsanlegg er et viktig bidrag til det grønne skiftet. Milepælen er også en eksportsuksess av dimensjoner. ABB inviterer derfor pressen til markeringen av produksjon av koblingsanlegg nummer 1 000 000.

ABB er Skien kommunes største private arbeidsplass med rundt 650 ansatte og er dermed en viktig hjørnesteinsbedrift.

Agenda torsdag 21. november 2019:

• Kl. 11.30: Lunsj
  • Kl. 12.15: Markering av koblingsanlegg nummer 1 000 000
  • Kl. 13.15: Mulighet for omvisning/fotografering

Adresse: ABB, Amtm. Aallsgate 73, Skien.

Gangavstand fra Skien jernbanestasjon.

Informasjon/påmelding ved Even Fladberg, even.fladberg@no.abb.com, mobil 46 81 44 83, senest 15. november 2019.

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) er en teknologileder som driver den digitale endringen av industrier. Med over 130 års innovasjonshistorie har ABB fire kundefokuserte, globalt ledende virksomheter: Electrification, Industrial Automation, Motion samt Robotics & Discrete Automation som støttes av den digitale plattformen ABB AbilityTM. ABBs virksomhet Power Grids vil overdras til Hitachi i 2020. ABB er tilstede i over 100 land med rundt 147 000 ansatte.

ABB publiserer Sustainability Report 201916.3.2020 14:00:00 CETPressemelding

ABB når eller overstiger mer enn halvparten av planlagte mål 57 prosent av inntektene kommer fra miljøeffektivisering ABB mottar 2020 EcoVadis Platinum-medalje for CSR ABB har gitt ut sin bærekraftsrapport 2019. Den beskriver selskapets resultater på sentrale områder: Ledende teknologi, ansvarlig drift og ansvarlige relasjoner. I fjor nådde eller oversteg ABB mer enn halvparten av sine planlagte bærekraftsmål. - ABB har et tydelig samfunnsengasjement. Dette betyr at kundene våre kan bli renere, tryggere, mer motstandsdyktige og mindre ressursintensive. Det betyr også at vi må operere på en ansvarlig måte, sier ABBs styreleder, Peter Voser. - Jeg er oppmuntret over at vi allerede har nådd så mange av målene våre, og at vi er i rute for å nå de fleste av de gjenværende. Jeg vet at konsernsjef Björn Rosengren ser frem til å presentere et nytt sett med ambisiøse mål i andre halvår. Nylig mottok ABB den prestisjetunge EcoVadis 2020 Platinum-medaljen for sitt samfunnsansvar, som setter ABB i