Presseinvitasjon - Åpning av Media City Bergen torsdag 9. november

Torsdag 9.11 er det offisiell åpning hvor vi samler en lang rekke sentrale aktører fra norske medier, næringsliv og politikk i vår nye storstue – atriet i Media City Bergen.

Media City Bergen i Lars Hilles gate 30.

Media City Bergen skal bli det mest fremtidsrettede stedet å drive medieproduksjon. Visjonen er å skape et internasjonalt ledende miljø for innovasjon og kunnskapsutvikling gjennom å koble ulike miljøer sammen i en næringsklynge. Initiativtakerne til Media City Bergen var TV 2, NRK, Bergensavisen, Bergens Tidende, Universitet i Bergen og VIZRT. Bygget eies av Entra ASA sammen med Oslo Pensjonsforsikring.

Arrangementet starter klokken 15:00 og ledes av Arill Riise og Dyveke Buanes sammen med Finn Tokvam. Det blir innslag om medier og næringsutvikling i kombinasjon med ulike kulturinnslag.

Du får blant annet høre kulturminister Linda Hofstad Helleland, næringsminister Monica Mæ- land, kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2 Olav Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i BT Øyulf Hjertnes, sjefredaktør og administrerende direktør i BA Sigvald Sveinbjørnsson, administrerende direktør i IBM Arne Norheim, rektor ved UiB Dag Rune Olsen og administrerende direktør i NCE Media Anne Jacobsen.

Pressen er hjertelig velkommen til å dekke arrangementet som vil vare til klokken 19:00. Det blir god anledning til å møte deltakerne. For spesiell intervjuønsker kan man kontakte undertegnede eller kommunikasjonsavdelingen hos den enkelte bedrift.

For vår praktiske planlegging vil vi sette pris på beskjed om deltakelse innen mandag 6.11 til mo@entra.no.

Tom Bratlie
Kommunikasjonsdirektør i Entra ASA
Telefon: 905 21 904 | Epost: tbr@entra.no

Media City Bergen i Lars Hilles gate 30.

21 60 51 00

Entra is a leading owner, manager and developer of office properties in Norway. Entra owns and manages around 90 buildings totalling approximately 1.3 million square meters, located in Oslo and the surrounding region, Bergen, Stavanger and Trondheim.  Entra has a solid customer portfolio with a high proportion of public tenants. The company's strategy is focused on delivering profitable growth, high customer satisfaction and environmental leadership.

Følg saker fra Entra ASA

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Entra ASA på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Entra ASA

Pressen inviteres til grunnsteinsnedleggelse for det nye juridiske fakultet ved Universitetet i Oslo17.8.2018 09:30:36 CESTPresseinvitasjon

Forsknings- og høyere utdanningsminister Iselin Nybø Ordfører i Oslo Marianne Borgen Rektor ved Universitetet i Oslo Svein Stølen Dekan ved Det juridiske fakultet Professor Dag Michalsen Administrerende direktør i Entra Arve Regland Vi inviterer til grunnsteinsseremoni for den nye bygningen til Det juridiske fakultet ved Universitetet i Oslo. Grunnsteinen skal legges ned av statsråd Iselin Nybø sammen med Oslos ordfører Marianne Borgen og representanter fra universitetet og byggherren Entra. Grunn-steinsarrangementet finner sted tirsdag 21. august mellom klokken 14:00 og 16:00. Selve bygget ligger i Kristian Augustsgate 15-21 og blir på 21.000 kvadratmeter. Bygget eies av Entra og er tegnet av Mad arkitekter. Det skal tas i bruk av 4000 studenter og ansatte ved UiO fra 2020. Første del av grunnsteinsseremonien vil foregå i Professorboligen ved det nåværende juridiske fakultet. Deretter går vi over til byggeplassen i Tullinkvartalet for å foreta selve grunnsteinsnedleggelsen på byggepla