Presseinvitasjon - Åpning av Media City Bergen torsdag 9. november

Torsdag 9.11 er det offisiell åpning hvor vi samler en lang rekke sentrale aktører fra norske medier, næringsliv og politikk i vår nye storstue – atriet i Media City Bergen.
Media City Bergen i Lars Hilles gate 30.

Media City Bergen skal bli det mest fremtidsrettede stedet å drive medieproduksjon. Visjonen er å skape et internasjonalt ledende miljø for innovasjon og kunnskapsutvikling gjennom å koble ulike miljøer sammen i en næringsklynge. Initiativtakerne til Media City Bergen var TV 2, NRK, Bergensavisen, Bergens Tidende, Universitet i Bergen og VIZRT. Bygget eies av Entra ASA sammen med Oslo Pensjonsforsikring.

Arrangementet starter klokken 15:00 og ledes av Arill Riise og Dyveke Buanes sammen med Finn Tokvam. Det blir innslag om medier og næringsutvikling i kombinasjon med ulike kulturinnslag.

Du får blant annet høre kulturminister Linda Hofstad Helleland, næringsminister Monica Mæ- land, kringkastingssjef Thor Gjermund Eriksen, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2 Olav Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i BT Øyulf Hjertnes, sjefredaktør og administrerende direktør i BA Sigvald Sveinbjørnsson, administrerende direktør i IBM Arne Norheim, rektor ved UiB Dag Rune Olsen og administrerende direktør i NCE Media Anne Jacobsen.

Pressen er hjertelig velkommen til å dekke arrangementet som vil vare til klokken 19:00. Det blir god anledning til å møte deltakerne. For spesiell intervjuønsker kan man kontakte undertegnede eller kommunikasjonsavdelingen hos den enkelte bedrift.

For vår praktiske planlegging vil vi sette pris på beskjed om deltakelse innen mandag 6.11 til mo@entra.no.

Tom Bratlie
Kommunikasjonsdirektør i Entra ASA
Telefon: 905 21 904 | Epost: tbr@entra.no

Media City Bergen i Lars Hilles gate 30.

Entra er et av Norges ledende selskaper innen forvaltning og utvikling av næringseiendommer. Entra eier og drifter over 90 bygg, med et samlet areal på omlag 1,5 millioner kvadratmeter, i Oslo og omegn, Bergen og Trondheim. Entra har en solid kundeportefølje med en høy andel offentlige leietagere. Selskapets forretningsstrategi er å være ledende på kundeopplevd kvalitet, levere lønnsom vekst og å være miljøledende i bransjen.