Presseakkrediteringer til Beijing Paralympics 2022, frist 20. mars 2021

Akkrediteringsprosessen for Beijing 2022 Paralympics har nå startet. Norske medier som ønsker å reservere akkreditering for skrivende journalister og fotografer til lekene må innen 20. mars melde sin interesse gjennom prosedyrene under. De paralympiske vinterleker i 2022 avholdes 4.-13. mars i Beijing, Kina.

Søknad om presseakkreditering er en to-trinns prosess som starter ved at mediene melder sin interesse og angir hvor mange akkrediteringer de kan komme til å ønske når bindende påmelding skal skje i oktober.

Det er derfor avgjørende å reservere akkrediteringer nå.

Fristen for å reservere ønsket antall akkrediteringer er 20. mars 2021.

Dere bes derfor om å melde tilbake følgende informasjon:

Mediets navn:

Antall ønskede akkrediteringer for journalist (E):

Antall ønskede akkrediteringer for fotograf (EP):

Kontaktperson for mediet:

Kontaktpersons e-postadresse:

Kontaktpersons telefonnummer:

Sendes til: martin.hafsahl@gmail.com innen 20. mars 2021.

Den andre delen av prosessen er å melde inn navn på hver enkelt akkreditering, og starter i oktober 2021.

NB: Norske kringkastere (TV og radio, nettmedier med levende bilder) som ønsker akkreditering som ikke-rettighetshaver (ENR) for kringkasting av levende bilder må søke direkte via https://www.paralympic.org/beijing-2022/media INNEN 12. mars 2021.

Medier som ikke søker om rettigheter til å kringaste levende bilder søker som vanlig presseakkretiderting journalist (E) og fotograf (EP) som beskrevet over.

For informasjon om reservering av media-overnattingsmuligheter og annen media-service, se: https://media.beijing2022.cn/

Se også: https://www.paralympic.org/beijing-2022/media

Martin Hafsahl