Premiedryss til Coops egne merkevarer i europeisk kåring!
Coop vant hele trepriser under PLMAs International "Salute to Excellence Awards". PLMA er den internasjonale organisasjonen for leverandører av egne merkevarer. PLMA gjennomfører årlig kåringer av de beste produktene fra de største dagligvareaktørene i Europa.
- Å vinne tre priser under én og samme prisutdeling er en stor prestasjon, og det er en anerkjennelse av Coops innsats for å tilby høykvalitetsprodukter og tjenester til våre kunder og medlemmer, sier Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge.
Det internasjonale dommerpanel vurderte over 500 produkter i 90 ulike kategorier. Produktene kom fra 64 dagligvareaktører fra 20 land. Produktene ble bedømt basert på produktkonsept, smak og utseende, emballasje og presentasjon, samt verdi for pengene.
De tre prisene Coop vant inkluderer førsteplass i kategoriene «Bread and crackers» med Coop Frøknekkebrød, «Fish and fish burgers» med Coop Fra havet Fiskeburger Mac'n Cheese og «Miljøvennlige vaskeprodukter» med Änglamark vindusspray og refill.
Flere EMV-produkter fra Coop i Danmark og Finland vant også priser under utdelingen. Mer bærekraftige produkter er en tydelig trend, med blant annet bruk av resirkulerte og gjenvinnbare materialer og mindre plast.
- Resultatene av arbeidet vi gjør med EMV, både her i Norge, men også gjennom vårt nordiske innkjøpssamarbeid er veldig inspirerende, og vi gleder oss til å lansere flere spennende produkter i tiden som kommer, avslutter Brudvik.
Juryen beskriver Coops vinnerprodukter på følgende måte:
Coop Frøknekkebrød:
-10 poeng for konseptet, veldig vintage stil!
-10 poeng for emballasje og presentasjon av produktet
- God smak og topp emballasje
Coop Fra havet Fiskeburger Mac'n Cheese:
- Ny størrelse, fantastisk smak – elsker den!
- Flott og trendy produkt
- Denne vil barna mine like!
- Smaken er god
Änglamark vinduspuss refill:
- Elsker muligheten med refill!
Kontakter
Knut LutnæsSeniorrådgiver kommunikasjon og myndighetskontakt i Coop Norge
Tel:90542323knut.lutnaes@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom