Premiedryss til Coops egne merkevarer i europeisk kåring!

Coop vant hele trepriser under PLMAs International "Salute to Excellence Awards". PLMA er den internasjonale organisasjonen for leverandører av egne merkevarer. PLMA gjennomfører årlig kåringer av de beste produktene fra de største dagligvareaktørene i Europa.
- Å vinne tre priser under én og samme prisutdeling er en stor prestasjon, og det er en anerkjennelse av Coops innsats for å tilby høykvalitetsprodukter og tjenester til våre kunder og medlemmer, sier Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge.
Det internasjonale dommerpanel vurderte over 500 produkter i 90 ulike kategorier. Produktene kom fra 64 dagligvareaktører fra 20 land. Produktene ble bedømt basert på produktkonsept, smak og utseende, emballasje og presentasjon, samt verdi for pengene.
De tre prisene Coop vant inkluderer førsteplass i kategoriene «Bread and crackers» med Coop Frøknekkebrød, «Fish and fish burgers» med Coop Fra havet Fiskeburger Mac'n Cheese og «Miljøvennlige vaskeprodukter» med Änglamark vindusspray og refill.
Flere EMV-produkter fra Coop i Danmark og Finland vant også priser under utdelingen. Mer bærekraftige produkter er en tydelig trend, med blant annet bruk av resirkulerte og gjenvinnbare materialer og mindre plast.
- Resultatene av arbeidet vi gjør med EMV, både her i Norge, men også gjennom vårt nordiske innkjøpssamarbeid er veldig inspirerende, og vi gleder oss til å lansere flere spennende produkter i tiden som kommer, avslutter Brudvik.
Juryen beskriver Coops vinnerprodukter på følgende måte:
Coop Frøknekkebrød:
-10 poeng for konseptet, veldig vintage stil!
-10 poeng for emballasje og presentasjon av produktet
- God smak og topp emballasje
Coop Fra havet Fiskeburger Mac'n Cheese:
- Ny størrelse, fantastisk smak – elsker den!
- Flott og trendy produkt
- Denne vil barna mine like!
- Smaken er god
Änglamark vinduspuss refill:
- Elsker muligheten med refill!
Kontakter
Knut LutnæsSeniorrådgiver kommunikasjon og myndighetskontakt i Coop Norge
Tel:90542323knut.lutnaes@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coop har dagligvarebransjens beste omdømme16.10.2025 16:00:00 CEST | Pressemelding
Analyseselskapet Ipsos peker på at samvirkemodellen og et tydelig samfunnsoppdrag er en viktig forklaring på Coops sterke omdømme.
Coop setter brystkreft på agendaen: Sikter på rekordbeløp til Rosa sløyfe1.10.2025 09:00:00 CEST | Pressemelding
For 19. år på rad støtter Coop Rosa sløyfe-aksjonen. Gjennom årene har Coops kunder og medlemmer bidratt med over 100 millioner kroner til kreftsaken. Dette er midler som har gått til livsviktig forskning og støtte til brystkreftrammede og deres familier.
Rekordbra eplehøst i vente6.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemelding
Nå fylles butikkene endelig med norsk frukt. Det varsles om rekordproduksjon av norske epler, samt solide volumer av norske pærer.
Tilbakekaller Lakseloin5.9.2025 21:26:36 CEST | Pressemelding
Coop Norge kaller tilbake Coop Lakseloin 300g etter funn av listeria. Siden listeria kan medføre helsefare, særlig når produktet spises rått, kaller vi tilbake varen. Produktet er fjernet fra butikk. Kunder som har kjøpt produktet bes om å kaste det eller levere det tilbake til butikk og få pengene tilbake.
Extra lanserer nytt middagskonsept – vil utfordre takeaway-aktørene1.9.2025 12:30:34 CEST | Pressemelding
I dag lanserer Extra sitt nye konsept Middagsdisken, som rulles ut i samtlige butikker over hele landet. Konseptet skal gjøre det enklere for nordmenn å svare på det evige spørsmålet: «Hva skal vi ha til middag?» – med ferdige oppskrifter, råvarer og gode tilbud samlet på ett sted i butikken.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom