Praxair Europa blir til NIPPON GASES Europa

Det europeiske industrigass-selskapet Praxair Inc. er kjøpt opp av japanske Taiyo Nippon Sanso Corporation (TNSC). Det fører til at Praxair Norge AS bytter navn til Nippon Gases Norge AS primo 2019.

Nippon Gases beholder alle aktiva, medarbeidere og ledelsen som har gjort dette til en vellykket og svært konkurransedyktig virksomhet. Den svært kompetente organisasjonen blir enda sterkere med støtte fra TNSC.

Nippon Gases Europe har virksomhet i de fleste land i Europa, og selskapet har ca. 2600 medarbeidere og mer enn 100 000 kunder. Selskapet er involvert i bransjer som helsevesen, næringsmidler, produksjon, metallurgi, kjemiske produkter, elektronikk og energi.

Eduardo Gil, administrerende direktør for Nippon Gases Europe, sier: «TNSC har allerede en svært sterk posisjon i Japan, Sørøst-Asia og USA. Ved oppkjøpet av virksomheten vår, som er en av de ledende industrigassvirksomhetene i Europa, blir TNSC-konsernet også en av de største industrigassvirksomhetene globalt. TNSC-konsernets investeringer i Europa markerer starten på en reise i Europa, hvor konsernet ser frem til ytterligere vekst.»

Administrerende direktør for Praxair Norge AS, Sigurd Haukeli, uttaler at han gleder seg til å fortsette driften av en virksomhet som har sterke forpliktelser innenfor sikkerhet, etterlevelse og miljø, og at når virksomheten får nye eiere, er den enda bedre rustet til å levere kundeservice som oppfyller TNSCs slagord «The Gas Professionals».

Stine Gallagher
Marketingkonsulent
stine_gallagher@praxair.com

Praxair Norge AS har hovedkontor i Oslo og sju salgskontorer, produksjons- og forsyningsenheter plassert i; Stavanger, Bergen, Trondheim, Molde, Sauda, Porsgrunn og på Rjukan.

Vi sikrer lokal tilstedeværelse gjennom et omfattende forhandlernett med over 170 forhandlere i Skandinavia.

Praxair er en av Skandinavias ledende leverandører av industrigass.

Selskapet produserer, selger og distribuerer industrigasser, medisinske gasser, spesialgasser og tørris. I tillegg til gass tilbyr vi også installasjon og vedlikehold av gassrelatert utstyr. Våre produkter, teknologier og tjenester gir effektive og miljømessige fordeler til de fleste bransjer

Vårt org.nr. er 945 772 042

I Praxair Europa (Nippon Gases Europa) arbeider 2 700 ansatte i Europa sammen mot ett felles mål, å være "the Gas Professionals".