PR-rådgiver med sin 17. utgivelse

Jarle Aabø slipper nå singel nummer 17. og han gjør det innenfor en noe ukjent sjanger. - Sangen ”Sola skal skinne” er elektrovise-pop, sier Aabø.
Foto: Harry Foto Johansen

(Hør sangen under pressemeldingen)

I april hadde Jarle Aabø med band sin scenedebut. Nå følger han opp med sin 17. singelutgivelse.
- Are Sigvardsens magiske produksjon, sammen med Micke Janssons miks, ble en perfekt blanding for akkurat denne låten. Jeg håper det kommer flere elektroviser ut av dette samarbeidet, forteller Aabø som distribuerer sine sanger via Itunes, Spotify og andre digitale platebutikker.

Fra Istanbul til Sabbath
Helt siden han dro sitt første strøk med fiolinbuen i syv års alderen har musikken vært svært viktig for Aabø.

- Jeg skriver først og fremst melodier og tekstskisser som finner sin form i studio, og jeg synes det er spesielt spennende å utrykke sangene i ulike sjangere. For noen år siden dro jeg til Istanbul og spilte inn ”Eplesangen” sammen med tyrkiske musikere. Neste låt på beddingen låter farlig likt Black Sabbath. Her får jeg hjelp fra en rasende dyktig gjeng metallmusikere i Trondheim som allerede er ferdig med grunnkompet, sier Aabø.

Vidar Busk og 31 til
PR-rådgiveren har gjennom årene samarbeidet med en lang rekke kjente norske musikere.
- Jeg er de evige takknemlige for at de deler sine store talenter og bidrar til profesjonell produksjon og spill. Uten dette hadde mine melodier blitt liggende i en skuff, sier Aabø som blant annet har samarbeider med:

• Piano: Anders Aarum
  • Trommer: Hermund Nygård
  • Bass:  Steinar Raknes
  • Gitar: Claes Neeb
  • Trommer: Milan Cimfe
  • Gitar: Vidar Busk
  • Gitar: Stein Bull-Hansen
  • Gitar: Brynjar Takle Orh
  • Dobro: Geir Sundstøl
  • Steel: Øyvind Blomstrøm
  • Trommer: Håvard Takle Orh
  • Bass: Øystein Fransvåg,
  • Kor: Are Sigvardsen. Claudia Scott, Kari Iveland, Mari Sarnes Jardin, Dag Brandth, Sigurd Herlofsen, Karoline Gregersen Herlofsen, Caroline Ingeberg
  • Gitar: Magnus Berg
  • Bass: Bo Berg

• Trommer: Thomas Pettersen
  • Piano: Edvard Synnes

• Gitar: Espen Waleur
  • Bendir/erbane: Abbas Karacan
  • Oud/cumbus/fiolin: Altuğ Öncü
  • Gitar: Ant Şimşek
  • Bass: Eylem Pelit
  • Gitar: Ant Şimşek
  • Bass: Eylem Pelit

Om Fredriksten

Fredriksten
Karl Johans gate 18 c

Følg pressemeldinger fra Fredriksten

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fredriksten på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fredriksten

Årets debatt om bilen i Oslo26.2.2018 11:27:28 CET | Pressemelding

7. mars er Oslos toppolitikere invitert til å debattere samferdselspolitikk i Oslo. Frps Carl I. Hagen, Høyres markante Eirik Lae Solberg, Rødts partileder Mikkel Øgrim Haugen og andre fra Oslo Rådhus skal diskutere verdens største bilfrie sentrum, 56 mil med sykkelfelt, færre parkeringsplasser, økte kollektivpriser, utekontorer, Fornebubanen, sykkelhoteller, el-busser, nye trikkeskinner og Oslo-pakke 3. Nettavisens redaktør Gunnar Stavrum innleder og Jarle Aabø er ordstyrer.