POWER sprenger salgsrekorder

Black Week er i gang, og pandemien ser ikke ut til å sette en stopper for nordmenns handlelyst. Det merker blant andre den norske elektronikkjeden POWER, som i går, søndag, solgte like mye gjennom sine nettsider som på selveste Black Friday i fjor.

– Ikke overraskende, men veldig gøy, sier PR- og kommunikasjonssjef i POWER, Siri Røhr-Staff.

I følge Røhr-Staff har nettsalget til POWER vært helt overveldende siden de startet Black Week på fredag.

– Generelt sett har POWER de siste 6 månedene opplevd en ekstremt stor økning i besøk og omsetning på nett, og vi ser at det bare topper seg for hver dag som går denne uken. Første dag i salgsuken økte omsetningen vår med 290 prosent sammenlignet med i fjor.

Godt forberedt
Elkjeden har forberedt seg godt til årets største salgsuke.

– Black Friday er viktig for oss, men sikkerheten til kundene og våre ansatte kommer alltid i første rekke. Med både Click&Collect, DriveThru og hjemmelevering, har kundene våre mange muligheter å velge mellom når de skal handle. Vi har også spredt tilbudene våre utover uken – og alle tilbud finnes både i butikk og på nett. Med dette er vi forberedt på å gi kundene tidenes Black Friday-tilbud, kombinert med en trygg, rask og enkel handel enten man handler på nett eller i butikk, forteller kommunikasjonssjefen.

Forventer nye rekorder
Også i de fysiske butikkene går det unna. På lørdag hadde norskeide POWER 134 prosent flere besøkende enn i fjor. Nå følger de spent med på utviklingen for resten av uken, og ikke minst selve fredagen.

– Gode besøkstall i butikk og nettsider som koker lover godt. Vi regner med å ha en jevn utvikling av salget utover uka, så vi håper og tror at dette skal bli en all time high Black Week for oss – til tross for Korona, avslutter Siri Røhr-Staff.