Power

Power: Slo fjorårets Black Friday med 27%

Del

Til tross for enorm vekst i 2020.

– Langt over forventning, men usedvanlig gøy. Det viser at vi har truffet godt med tilbudene våre, sier Powers Anders Nilsen.
– Langt over forventning, men usedvanlig gøy. Det viser at vi har truffet godt med tilbudene våre, sier Powers Anders Nilsen.

2020 var et generelt svært godt år for hele elektronikkbransjen – en av få bransjer som fikk et skikkelig oppsving som resultat av pandemien. Forhåpningene til årets Black Friday var derfor ikke de helt store hos den norskeide elektronikk-kjeden Power.

– Vi håpet på å kunne holde resultatene fra fjoråret, selv om vi visste de var kunstig gode, forteller administrerende direktør, Anders Nilsen.

I stedet viste resultatene en vekst på hele 27 prosent mot fjorårets store handledag.

– Langt over forventning, men usedvanlig gøy. Det viser at vi har truffet godt med tilbudene våre, sier Nilsen.

Han mener dette også viser at Black Week ikke nødvendigvis har vannet ut Black Friday som fenomen, selv om tilbudene varte hele uken.

Livesalg på Facebook
I år kick startet Power Black Week med Power TV Live, en nyere versjon av det kjente TV shop-formatet. På under en time ble det handlet for 11 millioner kroner.

– Black week har blitt årets største uke, og mange har skjønt at de aller fleste tilbudene er gjeldende hele uken og de handler når det passer dem best. At fredag en fortsetter å vokse er naturlig da den stimuleres av media og vår egen markedsføring som den absolutt viktigste dagen, forklarer Power-sjefen. 

Økning i butikkbesøk
Til tross for stigende smitte i flere fylker, hadde Power også en betydelig økning i butikktrafikken.

– Butikkene var åpne på Black Friday i fjor også, men likevel steg butikkbesøket i år med 73 prosent. Det viser at folk ønsker å handle våre produkter i butikk, ikke bare på nett, og det synes vi er veldig gledelig, sier Anders NIlsen.

Han mener at produktene som ble solgt på Black Friday tydelig viser at kundene bruker Black Week til å skaffe seg produkter de har hatt på ønskelisten lenge, eller som befinner seg på andres ønskeliste til jul. På listen over de mest solgte produktene ligger airpods, airfryers, støvsugere og TV-er. 

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

– Langt over forventning, men usedvanlig gøy. Det viser at vi har truffet godt med tilbudene våre, sier Powers Anders Nilsen.
– Langt over forventning, men usedvanlig gøy. Det viser at vi har truffet godt med tilbudene våre, sier Powers Anders Nilsen.
Last ned bilde

Om Power

Power
Power
Solheimveien 6-8
1473 Lørenskog

67 92 70 00https://www.power.no/

POWER er hele Nordens elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. POWER-suksessen startet i Danmark i 2015. Senere åpnet vi i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom POWER til Norge.
I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.
POWER Norge er et selskap eid av POWER International. POWER International eies av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Det norskeide konsernet driver også POWER i Danmark, Finland og Sverige.

Følg pressemeldinger fra Power

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Power på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Power

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom