POWER: – Godt forberedt til Black Friday

– Det har vært en litt annerledes planlegging til Black Friday enn vi er vant til, ja, forteller administrerende direktør i POWER Norge, Anders Nilsen.
Mye skal på plass når en av Norges største kjeder skal arrangere årets største salgs-happening midt i en pandemi, men POWER mener de er godt forberedt.
– Black Friday er viktig for oss, men sikkerheten til kundene og våre ansatte kommer alltid i første rekke. Vi har derfor jobbet mye med hvordan vi skal gjennomføre årets Black Friday på en måte som gjør at alle kan føle seg trygge og ivaretatt når de handler hos oss, sier Nilsen.
Tjuvstart og DriveThru
Noen av tiltakene POWER har iverksatt er å ha korona-vakter på samtlige varehus. Vaktene skal dele ut antibac, minne om munnbind og avstandsregler og passe på hvor mange personer som er inne i varehusene av gangen. Kjeden har ogå DriveThru på flere varehus, slik at kundene kan få varene sine levert direkte i bilen og slipper å gå inn i varehusene.
– Dette er en veldig bra løsning, som vi har testet ut over lengre tid, forteller POWER-sjefen.
POWER forventer også en økt bruk av Click&Collect.
– Dette er en trend vi har sett over flere år, fordi mange synes det er enkelt og effektivt at butikkpersonalet finner frem varene før man kommer i butikken. I år tror vi også mange vil bruke denne løsningen i julehandelen for å minimere tiden man bruker ute blant folk.
I tillegg har POWER valgt å spre sine Black Friday-tilbud utover hele uken.
– Vi starter vårt Black Friday-salg allerede lørdag 21. november, og håper dette kan bidra til mindre køer og trengsel generelt sett.
Gavekort
Black Friday er definitivt en av årets viktigste dager for elektronikkjeden, og forventningene er høye.
Det som er ekstra gøy er at dette er vår første Black Friday-kampanje etter at vi lanserte fordelsprogrammet vårt, som går ut på at man tjener poeng på alt man handler. Poengene blir omgjort til gavekort, og den høye omsetningen i Black Friday-uken kommer til å generere flere hundre tusen kroner i gavekort til tusenvis av nordmenn, og vi gleder oss til å sende ut gavekort til hele Norge nå før jul, avslutter Anders Nilsen.
Kontakter
Anders NilsenAdministrerende direktør
Tel:21 00 40 00anders.nilsen@power.noSiri Røhr-StaffNordisk PR- og kommunikasjonssjef
Tel:916 47 311Siri.Rohr-Staff@power.noBilder

Om Power
POWER er hele Nordens elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. POWER-suksessen startet i Danmark i 2015. Senere åpnet vi i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom POWER til Norge.
I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.
POWER Norge er et selskap eid av POWER International. POWER International eies av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Det norskeide konsernet driver også POWER i Danmark, Finland og Sverige.
Følg pressemeldinger fra Power
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Power på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Power
Ny energimerking for mobiler og nettbrett: – Avslører hvor robust mobilen din er19.6.2025 11:03:50 CEST | Pressemelding
Fra 20. juni merkes alle nye mobiler og nettbrett etter EUs nye krav. POWER klargjør butikkene for etiketter som viser mer enn bare strømforbruk.
Switch-feber hos POWER5.6.2025 12:21:51 CEST | Pressemelding
Nintendo Switch 2 har skapt ny lanseringsrekord hos POWER. Allerede 30 minutter etter lansering var hundrevis av konsoller solgt i norske butikker, og salget fortsetter å øke i rekordfart.
Ekspert advarer: - Styr unna vaffeltabbene21.3.2025 07:00:00 CET | Pressemelding
Norge er på vaffeltoppen i Norden, men nordmenn gjør likevel mange feil når de tradisjonsrike hjertene skal tilberedes. Noen av tabbene kan være helseskadelige.
Pangstart for POWER-åpning13.3.2025 13:28:09 CET | Pressemelding
1000 kunder sto i kø da POWER Ringhuset inviterte til åpningsfest torsdag. Allerede før lunsj hadde omsetningen passert 7,5 millioner kroner.
POWER med storsatsing i Oslo27.1.2025 09:25:47 CET | Pressemelding
Den norskeide elektronikkjeden styrker seg i hovedstaden med to nye varehus, som en del av en større nasjonal vekststrategi.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom