POWER advarer mot SMS-svindel

Har du mottatt en melding med tilbud på iPhone 13? Da gjør du lurt i å slette den. De siste dagene har POWER mottatt en jevn strøm av kunder som ønsker seg billig iPhone. Senderen av meldingen utgir seg for å være POWER, og frister med et tilbud på iPhone 13 til 3500 kroner.
- Dette er klassisk SMS-svindel der avsender utgir seg for å være kjente norske forhandlere og lurer privatpersoner for pengesummer, forklarer Monica Iren Fasting, Nordisk PR- og kommunikasjonssjef i POWER.
Hun forteller at SMS-en inneholder et lagertømmingstilbud med en lenke der man blir bedt om betalingsinformasjon.
- Dessverre har vi også hørt om kunder som har tapt store pengesummer på dette, og derfor vil vi nå be kundene våre om å ikke trykke på disse lenkene, og aller helst slette SMS-en.
Vær kritisk til avsender
Fasting forteller at POWER-merkevaren er blitt misbrukt i slik svindel tidligere, og at de derfor informerer kundene om hva man bør være ekstra obs på i Facebook-konkurranser, eposter og på SMS på sine nettsider.
- SMS-svindel er dessverre noe vi har opplevd før, og det er like fortvilende for kundene våre som for oss. Et godt råd er å sjekke lenkene nøye og være kritisk. Hvis de ser suspekte ut, språket er dårlig og tilbudet er for godt til å være sant, så er det som regel det - selv om vi er kjent for å lave priser. Og er du i tvil, så ta kontakt med vår kundeservice eller en av våre butikker for å sjekke om tilbudet er reelt, oppfordrer hun.
Her er POWERs sjekkliste:
- Sjekk alltid både avsenderadressen og innholdet før du klikker deg videre. Telefonnummere med landskode som ikke er norsk og mailadresser som ser litt merkelige ut.
- Våre nyhetsbrev, sms'er og sosiale medier-poster kommer fra POWER Norge.
- Ikke legg igjen bankkortinformasjon.
- Selvom vi har lave priser, så selger vi dessverre ikke TVer, iPhones og annen elektronikk til 5 kroner.
Vi sender heller ikke ut tilbud om dette. - Facebook: Det kan være vanskelig å skille mellom vår profil og en falsk profil. Ofte er det innlegg som lokker med at man kan vinne noe. Dersom profilen har veldig lite innhold og få følgere, er det ikke oss. Se etter den blå badgen på Facebook-profilen, denne vertifiserer at kontoen er ekte.
Nøkkelord
Kontakter
Monica Iren FastingNordisk PR- og kommunikasjonssjef
Tel:98445674monica.fasting@power.noBilder


Om Power
POWER er hele Nordens elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. POWER-suksessen startet i Danmark i 2015. Senere åpnet vi i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom POWER til Norge.
I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.
POWER Norge er et selskap eid av POWER International. POWER International eies av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Det norskeide konsernet driver også POWER i Danmark, Finland og Sverige.
Følg pressemeldinger fra Power
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Power på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Power
POWER avslører: Dette ligger under juletreet i år17.12.2025 14:12:46 CET | Pressemelding
Én uke før julaften tegner salgs- og søkedata hos POWER et tydelig bilde av hva nordmenn får til jul. Elektronikk dominerer igjen julehandelen, og noen produkter skiller seg ekstra tydelig ut.
POWER inngår stort samarbeid med Play!Festival13.11.2025 13:15:49 CET | Pressemelding
Elektronikkjeden POWER går all in på gaming med et nytt partnerskap med Norges nye møteplass for gaming, e-sport og teknologi.
Gigantisk åpningsfest på Grünerløkka - over 10.000 kunder på en dag7.11.2025 15:57:10 CET | Pressemelding
POWERs åpning i Oslo ble en folkefest, der 5000 kunder sto i kø allerede før dørene åpnet torsdag morgen. Allerede etter 60 minutter hadde omsetningen passert 1 million kroner.
POWER lanserer egen mobiltelefon: Smart, men enkel22.9.2025 09:14:18 CEST | Pressemelding
1. oktober lanserer POWER den første smarttelefonen under egen merkevare. Med Cepter Mobil vil elektronikkjeden komme med et friskt tilskudd til de etablerte merkevarene.
iPhone-brukere er mer uforsiktige på nett6.8.2025 12:50:00 CEST | Pressemelding
En fersk undersøkelse viser at iPhone-brukere tar langt større sjanser på nett enn Android-brukere. Nå advarer POWERs mobilekspert mot en økende digital naivitet, spesielt blant unge.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
